آرشیو دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷، شماره ۵۲۳۸
فرهنگ: ویژه اربعین
۱۰

اگر جا مانده اید، نگران نباشید؛ همین جا برنامه داریم با امام حسین (ع)

کربلا در تهران

لابد در خبرها خوانده اید که دو میلیون ایرانی در راهپیمایی اربعین امسال در عراق شرکت کرده اند؛ جمعیتی بزرگ، برای شرکت در بزرگ ترین گردهمایی مذهبی در جهان. اما با تمام خیره کننده بودن این عدد، باید گفت با توجه به خیل عاشقان سیدالشهدا، بسیاری از این سفر جامانده اند.

اگر دلتان گرفته و احساس جاماندگی می کنید، نگران نباشید؛ از همین میدان امام حسین (ع) تهران می توانید دلتان را بدهید دست خودش و راهی شوید. حالا به کربلا نشد، به حرم حضرت عبدالعظیم(ع).

ماجرا از این قرار است که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران کاری کرده تا کمی از احساس جاماندگی تان کم شود. این سازمان قرار است راهپیمایی پرشور «جاماندگان» اربعین حسینی را در مسیر میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) با حضور شهروندان برگزار کند.

آن طور که خبرگزاری فارس گزارش داده، همزمان با برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در کربلای معلی، مراسم پیاده روی اربعین در شهر تهران برگزار می شود و جاماندگان از زیارت کربلا می توانند در این مراسم شرکت کنند. راهپیمایی اربعین در تهران از میدان امام حسین (ع) آغاز می شود و مسیر پیاده روی تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) ادامه دارد و شهروندان تهرانی می توانند از

ساعت 6 و 30 دقیقه صبح فردا سه شنبه 8 آبان به میدان امام حسین (ع) مراجعه کنند.

این مسیر به طول تقریبی 17 کیلومتر تعیین شده است و عزاداران حسینی از خیابان 17 شهریور، میدان شهدا، میدان خراسان، میدان شوش، خیابان فداییان اسلام، سه راه ورامین و میدان شهرری می گذرند تا هنگام نماز ظهر و عصر به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برسند.

طبق برنامه ریزی های انجام شده و با هماهنگی هایی که با شرکت مترو و اتوبوسرانی انجام شده است، مسیر برگشت شهروندان از شهرری رایگان خواهد بود. در مسیر پیاده روی از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، ده ها موکب در نظر گرفته شده است که در فواصل مناسب پذیرای عزاداران خواهند بود.