آرشیو دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷، شماره ۵۲۳۸
حوادث
۱۹

دومین حکم اعدام برای سارق مسلح بانک های پایتخت

سارق مسلح بانک های تهران پس از محاکمه در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران برای دومین بار به اعدام محکوم شد.

به گزارش جام جم، متهم میانسال به نام حسن، ساعت 13 و 30 دقیقه 17 اسفند95 با گذاشتن کلاه گیس بر سرش خود را به شکل پیرمردی گریم کرد و به بانک ایران زمین، شعبه شریعتی دستبرد زد. با اطلاع سرقت به پلیس، تیمی از ماموران راهی محل شدند و متهم را در حال فرار بازداشت کردند.

در بازرسی از متهم، پول ها، یک قبضه سلاح و کلاه گیس کشف شد. سارق مسلح در بازجویی ها سکوت کرد. این در حالی بود که تحقیقات پلیسی نشان می داد ردپای این متهم در ماجرای سه سرقت مسلحانه از بانک های دیگر دیده شده است. بررسی ها نشان می داد متهم پیش از اجرای نقشه سرقت ها در اطراف بانک ها لباس هایش را عوض می کرده، نقاب بر چهره می زده و با گذاشتن کلاه گیس وارد بانک ها شده و با جا زدن خود به عنوان پیرمرد سرقت ها را انجام می داده است. با گذشت 43 روز از دستگیری وی سرانجام سکوت خود را شکست و به دستبرد از بانک ایران زمین اعتراف کرد، اما درباره سرقت از سه بانک دیگر سکوت کرد.

متهم در اعترافاتش گفت: من در یکی از کشورهای اروپایی درس خوانده ام. مدرک مهندسی نرم افزار دارم. حتی زمانی که به ایران بازگشتم شرکتی راه اندازی کردم و تعدادی کارمند داشتم. بعد از مدتی هم ورشکست شدم. با همسرم اختلاف پیدا کردم و او قصد جدایی داشت و مهریه اش را اجرا گذاشته بود. سرانجام تصمیم به سرقت از بانک گرفتم. کلاه گیس بر سر گذاشته و با تغییر چهره، خودم را پیرمرد جا زده و مسلحانه به بانک دستبرد زدم و با سرقت پنج میلیون تومان قصد فرار داشتم که بازداشت شدم.

در حالی که متهم منکر دستبرد به بانک های دیگر می شد، تحقیقات نشان داد او سارق مسلح سه بانک ملی، تجارت و اقتصاد نوین است. برای او به اتهام محاربه کیفرخواست صادر شده و پرونده به شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران فرستاده شد. قاضی صلواتی پس از محاکمه سارق مسلح او را به اعدام محکوم کرد که این حکم در دیوان عالی کشور نقض شد.

پس از رفع نقض پرونده، حسن دوباره محاکمه شد که این بار هم برای او به اتهام محاربه از طریق سرقت مسلحانه از چهار بانک حکم مرگ صادر شد.