آرشیو پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۴۰
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

* اروپا فرصت زیادی برای دورزدن تحریم ها داشت اما هیچ اقدام مثبتی در جهت تحقق وعده هایی که داده بود انجام نداد و حتی به مواضع ضدایرانی اش پافشاری می کند، چرا با این سابقه بد اروپاییان دولت اصرار به ادامه همکاری دارد؟!

5568—0936

* هرجا که نشانی از آل سعود خبیث باشد همان جا جنایت علیه مسلمانان بی رحمانه در حال اجراست و همین اواخر شیعیان نیجریه در روز اربعین با دستور رژیم طاغوتی آل سعود به خاک و خون کشیده شدند!

0965—021

* بعد از دیدار مقامات عربی با رژیم جعلی صهیونیستی معمولا باید شاهد به شهادت رساندن چند جوان فلسطینی در سرزمین های اشغالی باشیم! چرا برخی کشورهای عربی با مقامات این رژیم جنایتکار دیدار می کنند؟!

یک شهروند تهرانی

* مدعیان اصلاحات آنقدر به مردم دروغ گفته اند که دیگر مردم تمایلی به شنیدن اظهارنظرات این جماعت اندک را ندارند لذا برای اینکه افکار عمومی را بار دیگر به خود جلب کنند اقدام به بازی کثیفی کردند که شان مرجعیت را نشانه گرفته است.

3767—0919

* نشریات زنجیره ای با انتشار مطلب یا کاریکاتور مدام به مقدسات مردم شریف ایران اسلامی اهانت می کنند و حالا برای بهره برداری های سیاسی شان بر طبل حمایت از مرجعیت می کوبند، تا کی قرار است این طیف معلوم الحال اعتقادات مردم را بازیچه نیت پلیدشان بکنند؟!

4610—0902

* برجام قرار بود تولید ناخالص کشور را افزایش دهد اما نه تنها این اتفاق میسر نشده بلکه شاهد رکود شدیدی به تولید و اقتصاد کشور هستیم با این اوصاف وقت آن نرسیده مسببان و حامیان اصلی برجام پای میز حاکمه حاضر شوند؟

8475—0916

* وزارت امور خارجه کشورمان چرا حمله ارتش نیجریه به عزاداران حسینی(ع) شیعیان این کشور را محکوم نکرد، گویا برخی از مسئولین در وزارت امور خارجه فراموش کرده اند که یکی از آرمان های انقلاب اسلامی حمایت از مستضعفین به خصوص مسلمانان در سرتاسر جهان است.

4849—0903

* دولت تا به امروز بابت تحمیل برجام هیچ به کشورمان، از مردم ایران عذرخواهی نکرده است و زجرآورتر اینکه دولت همچنان از دستاوردهای خیالی برجام برای مردم سخن می گوید و وعده های جدید می دهد!

1793—0935

* بسیاری از متقاضیان مسکن مهر از آقای آخوندی به دلیل 5 سال معطل نگه داشتن مسکن مهر شکایت دارند، قوه قضائیه باید شرایطی را فراهم آورد تا متقاضیان مسکن مهر بتوانند پیگیر مطالبات بر زمین مانده شان شوند.

2545—0912

* از زمان روی کار آمدن شورای شهر مطلوب مدعیان اصلاحات کلانشهر تهران گویا شهردار ندارد بی نظمی در اداره امور شهری باعث دلخوری شهروندان شده است!

5276—0919

* تا چند ماه قبل وزیر بهداشت اعلام می کرد که کمبود دارو نداریم، صادرات بی رویه در حوزه دارویی موجب شد کمبود دارو در کشور احساس شود و حالا متوسل به عذر بدتر از گناه شده اند و می گویند کدام کشور هست که کمبود دارو نداشته باشد! چرا برخی به خود اجازه می دهند با شعور 80 میلیون ایرانی بازی کنند؟

1361—0213

* هنگامی که اتوبان همت ترافیک است عده ای اقدام به فروش ابزار بازی قمار می کنند. از نیروی انتظامی تقاضای رسیدگی و برخورد با متخلفین را دارم.

1237—021

* دولت مجری توزیع بسته های حمایتی به اقشار کم درآمد و نیازمندان است. امیدوارم در توزیع بسته های حمایتی، دولت طوری رفتار کند که به شان و منزلت این قشر زحمتکش خدشه ای وارد نشود.

2703—021

* بسته های حمایتی بازنشستگان شامل گردشگری (سیاحتی، زیارتی) شرکت در همایش ها و همفکری ها و هم اندیشی ها و مانند آنها هم شود!

2146—0913

* می دانم حرف من خریداری ندارد اما با صراحت می گویم که ورود خانم ها به ورزشگاه های مردانه (با توجه به حوادث و رخدادها و بداخلاقی ها) فاجعه های جبران ناپذیری ایجاد می کند.

1648—0915

* مدتی است در خیابان شریعتی حدفاصل میدان قدس تا بلوار شهید اندرزگو شب ها از ساعت 12 شب تا صبح تعدادی ساندویچ فروشی سیار برپا و مزاحم اهالی محل هستند. روزها تا ساعت 12 شب عذاب رستوران ها و شب ها دست فروشان و خوراکی های سیار… چه دستگاهی باید با کسانی که مخل آسایش مردمند برخورد و آنها را سروسامان دهند؟!

دشتی

* چرا پس از چند سال پل نهر آب در 5 کیلومتری زابل که پایه های بتنی آن احداث شده، تکمیل و راه اندازی نمی شود؟! این امر به علت جاده انحرافی تاکنون، خسارت های جانی و مالی زیادی به بار آورده است… چه کسانی در تعلل اینگونه مسائل مقصر اند؟!

1648—0915

* مدرسه ای که 2 کلاس اصلی بیشتر ندارد با گذشت سه هفته از آغاز سال تحصیلی 3-4 دانش آموز آن به علت کم توجهی مسئولان مدرسه از دریافت کتب درسی محرومند. چرا؟ از مسئولان امر درخواست رسیدگی دارم.

میرزایی- قم

پاسخ شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه

در حال حاضر در تمامی ایستگاه های مترو فضایی برای رفاه معنوی مسافران محترم جهت اقامه نماز ایجاد شده است. لازم به توضیح است که با توجه به ساخت و موقعیت مهندسی اکثر ایستگاه ها که سی تا چهل متر زیرزمین قرار دارند، متاسفانه امکان تجهیز همه ایستگاه ها به سرویس بهداشتی عمومی وجود ندارد؛ با این وجود در کنار نمازخانه ها، وضوخانه احداث و در ایستگاه هایی که روی زمین قرار دارند هم سرویس بهداشتی و هم وضوخانه جهت استفاده نمازگزاران ایجاد شده است. گفتنی است که در صورت نیاز کودکان، افراد بیمار و سالمندان گرامی در تمامی ایستگاه های مترو با هماهنگی با مسئولان مربوطه، امکان استفاده از سرویس بهداشتی مخصوص پرسنل را دارند.

پاسخ شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه

در ورودی های ایستگاه تقاطعی متروی شادمان در خط دو، به دلیل نوع ساختار پله ها، امکان نصب پله برقی وجود ندارد. اما این ایستگاه دارای چهار دستگاه آسانسور است که دو دستگاه آن فعال و دو دستگاه دیگر به علت عملیات عمرانی جهت افزودن ورودی به ایستگاه فعلا غیرفعال می باشد و به زودی پس از اتمام عملیات مجددا فعال و خطوط دو و چهار را پوشش خواهد داد. در خصوص ورودی جدید خط چهار مترو، مکاتبات لازم با شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) انجام شده تا نسبت به تجهیز پله برقی در ورودی مذکور اقدام نمایند.

پاسخ شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه

احتراما خواهشمند است در خصوص مطلب مندرج در آن روزنامه، پنج شنبه مورخ 1397/7/26 صفحه 2 با مضمون: درخواست مجهز شدن ایستگاه ها به خدمات پزشکی، پاسخ زیر در همان صفحه به چاپ برسد:

با سلام، احتراما ضمن تشکر از این مسافر گرامی، به اطلاع می رساند مطابق آیین نامه ساماندهی پوشش فراگیر خدمات فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی کشور، مصوب هیئت وزیران سال 1386 متولی اصلی امدادرسانی و ارایه خدمات فوریت های پزشکی در سطح شهر تهران اورژانس 115 می باشد. در حال حاضر با توجه به توافقنامه شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه و مرکز فوریت های اورژانس 115 تهران، تمامی ایستگاه ها و اماکن مترو تحت پوشش آن مرکز بوده و به نحو احسن از خدمات ایشان بهره می برد. لازم به توضیح است که تمامی پرسنل شاغل در شرکت بهره برداری مترو در بدو استخدام آموزش های لازم فوریت های پزشکی را گذرانده اند و این موضوع در مشاغل حساس که ارتباط مستقیمی با مسافران گرامی دارند در بازه های زمانی مشخص بازآموزی لازم انجام می پذیرد. همچنین تمامی ایستگاه ها و اماکن اداری و فنی شرکت مجهز به تجهیزات امدادی و جعبه های کمک های اولیه هستند که از سوی کارشناسان حوزه HSE شرکت در بازه های زمانی یک ماهه مورد بازرسی قرار گرفته و در صورت نیاز نسبت به شارژ مجدد آنها اقدام می گردد. گفتنی است که جهت مقابله با شرایط اضطرار و بحران های طبیعی و غیرطبیعی، شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تعامل بسیار مناسبی با سازمان های متولی مدیریت بحران شهر تهران؛ اورژانس 115؛ جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی و… داشته و آمادگی این گروه ها در مقابله با شرایط اضطرار در قالب مانورهای مختلف ادواری سنجیده می شود.