آرشیو پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷، شماره ۶۹۱۴
ایران زمین
۱۲

دانش آموزان مناطق مرزی آذربایجان غربی تغذیه رایگان می گیرند

تمامی دانش آموزان آذربایجان غربی که در 30 کیلومتری نوار مرزی در حال تحصیل هستند، از ابتدای آذر ماه امسال تغذیه رایگان دریافت می کنند.

«محمدمهدی شهریاری»، استاندار آذربایجان غربی در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح با هدف تغذیه سالم دانش آموزان از محل منابع اعتباری سوخت و با حمایت استانداری اجرا می شود.

وی در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اضافه کرد: با مصوبه این شورا در هر هفته5 نوبت تغذیه رایگان برای دانش آموزان گروه هدف عرضه خواهد شد.

شهریاری با تاکید بر اینکه 970 کیلومتر از مرز ایران با کشورهای همسایه در این استان قرار دارد، بیان کرد: توزیع 2 نوبت شیر و 3 نوبت میوه اعم از سیب یا پرتقال جزو این بسته غذایی است. طبق اعلام آموزش و پرورش آذربایجان غربی 65 هزار دانش آموز در یکهزار و 413 روستای این مناطق مشغول به تحصیل هستند. درسال های قبل از 96 هم دانش آموزان تمامی مدارس استان از محل اعتبارات ملی وزارت آموزش و پرورش 2 تا 3 نوبت در هر هفته شیر رایگان دریافت می کردند ولی در 2 سال اخیر این طرح دیگر اجرایی نشده است.

به گفته استاندار آذربایجان غربی، تجهیز مدارس، افزایش بودجه استانی، تامین اعتبار و تحت پوشش بردن رایگان نوآموزان ساکن در 30کیلومتری نوار مرزی داخل استان از جمله طرح های حمایتی استانداری از آموزش و پرورش این استان مرزی است.