آرشیو چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷، شماره ۵۲۳۹
زندگی: سلامت
۱۴
تندرستی هوشمند

گیاهخواری در سفر

پریسا اصولی

یکی از مهم ترین مشکلاتی که گیاهخواران در سفر به شهرها و کشورهای جدید با آن روبه رو می شوند پیدا نکردن یک رستوران خوب و گیاهی برای غذا خوردن است.

اپلیکیشن Happy Cow راهنمای گیاهخواری و رستوران های گیاهی است و به شما اجازه می دهد رستوران های گیاهی را در شهرهای مختلف دنیا پیدا کنید. حتی با کمک این برنامه می توانید اطلاعاتی درباره هرکدام از این رستوران ها به دست بیاورید تا ببینید اصلا این رستوران با سلیقه شما جور در می آید یا نه.

تازه گیاهخوار شده اید؟ نگران این هستید که در سفر رژیم تان به هم بخورد؟ معمولا روان شناس ها می گویند 21 روز طول می کشد تا به یک روش جدید عادت کنید برای همین هم هست که در اپلیکیشن Day Vegan Kickstart روش های 21 روزه پیشنهاد شده است. در واقع این اپلیکیشن راهی عالی و کامل برای ترک عادت گوشت خوردن است و به مدت سه هفته منوی پیشنهادی صبحانه، ناهار و شام در اختیارتان می گذارد. در این بین اگر به هر دلیلی در طول سفر می خواهید خودتان عذا درست کنید باید به سراغ vegan yum yum بروید! در این اپلیکیشن، دستورالعمل پخت غذاهای خوشمزه و گیاهی وجود دارد. می توانید خیلی سریع به برنامه غذایی آن ها نگاهی بیندازید و ببینید کدام یکی از آن ها با مزاج غذایی تان متناسب است تا آن را برای شام یا ناهار درست کنید. اپلیکیشن کاربردی دیگر Vegman است که علاوه بر معرفی رستوران های گیاهی، فروشگاه های عرضه محصولات گیاهخواران را هم به شما معرفی می کند تا اگر قصد آشپزی یا تهیه غذاهای به اصطلاح حاضری داشتید به مشکل برنخورید. همچنین اگر گیاهخوارید و به دنبال رستوران های فست فود هستید «وگان اکسپرس» همان چیزی است که به کمک شما می آید چون همه فست فودهایی که غذاهای گیاهی دارند را به شما نشان می دهد.