آرشیو چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷، شماره ۳۲۷۶
روزنامه فردا
۱۶
میدون و سوفیا

کراوات شریعتی و لباس تختی

پوریا عالمی

کراوات شریعتی و لباس تختی

سایت تابناک دوتا عکس منتشر کرده از مجسمه دکتر علی شریعتی در دانشگاه ساری که در عکس اول مجسمه دکتر شریعتی کراوات دارد و در عکس دوم خطر رفع شده و کراوات او را برداشته اند و جاش یک یقه با دکمه های تا بالا بسته گذاشته اند.

به نظر ما هم کراوات مشکل داشت، اما شریعتی خوابش را هم نمی دید که سال ها پس از مرگش از طریق مجسمه کسی یقه اش را بگیرد و دکمه اش را ببندد یا کراواتش را باز کند. خوشبختانه تنها مشکل مردم ما، به خصوص مردم ساری، کراوات یک مجسمه بود که با ورود سریع مسئولان کل مشکلات برطرف شده و مردم ما، به خصوص مردم ساری از دیروز که کراوات مجسمه شریعتی را مسئولان برداشته اند، حالشان خیلی خوب شده. اتفاقا قرار شده حالا که اوضاع پایتخت هم خیلی یه طوری است، مثل مسئولان ساری که با برداشتن کراوات مجسمه شریعتی مشکلات مردم را حل کردند، برای حل مشکلات تهران هم مسئولان برج میلاد را بردارند تا مشکلات حل شود. حل مشکلات مردم مشهد هم قرار شده با اصلاح صورت ابوالقاسم فردوسی انجام شود. همچنین مشکلات مردم شیراز با درآوردن چشم سرستون تخت جمشید به زودی برطرف خواهد شد.

از طرفی مشکلات مردم اصفهان آبی است. قرار شده با پرکردن سوراخ های پل سی وسه پل، مشکل مردم اصفهان هم حل شود.

دکتر: رفتار مسئولان همیشه ما را یاد یک خاطره می اندازد. یک بار رفتیم پیش یک دکتر متخصص گفتیم آقای دکتر قلبم درد می کند، گفت من قلبت را نمی توانم کاری بکنم، ولی قرص سرماخوردگی بهت می دهم که آب ریزش بینی ات بند بیاید. حالا هم حکایت مسئولان است. قلب آدم درد می کند، جلوی آب ریزش بینی را می گیرند.

شریعتی یا تختی: باز جای شکرش باقی است که مسئولان ساری با مجسمه دکتر شریعتی برخورد کرده و با درآوردن کراوات آن مشکل را حل کرده اند. واقعا اگر جای مجسمه دکتر شریعتی، مجسمه غلامرضا تختی را در حال کشتی گرفتن می دیدند، با توجه به اینکه تختی کراوات هم نمی بسته و موقع ورزش یک لا لباس بیشتر تنش نبوده، دستور می دادند با مجسمه چی کار کنند تا مشکل حل شود؟

جمع بندی: سوفیا… عشقم… درست است که مدیران همه چی را گذاشته اند روی حالت اتوپایلوت و اتومات، اما ما آدم های نمک نشناسی هستیم، وقتی مسئولان و سیاست مداران ما این قدر نمک می ریزند.