آرشیو شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷، شماره ۶۹۱۵
سیاسی
۶

خطیب نماز جمعه تهران: دوران زورگویی و قلدری رو به افول است

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه «دوران زورگویی و قلدری رو به افول است» گفت: امریکا می خواهد کشورهای پایبند به قانون را مجازات کند و این روش پیامدهای بدی برای نظام جهانی دارد.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه نماز جمعه تهران خطاب به ترامپ رئیس جمهوری امریکا گفت: «دوران زورگویی و قلدری رو به افول است، کشورهای اروپایی همپیمانت هم دیگر خسته شده اند.»

آیت الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قتل روزنامه نگار منتقد عربستان سعودی گفت: خدا را شاکریم هر چه بر عمر نظام کثیف عربستان می گذرد این حکومت وهابیت رسواتر می شود؛ قتل خاشقجی با این وضع فجیع، این رژیم سفاک را به کلی منفور کرد و امریکای حامی آن هم سردرگم شده است که چه غلطی بکند. از این گاو شیرده میلیاردها دلار بگیرد و حمایت کند که در این صورت بر منفوریت آن افزوده می شود یا برای یکبار هم که شده این رژیم کودک کش را محکوم کرده و دست از حمایت او بردارد و اینقدر سلاح در اختیار او قرار ندهد.

وی در ادامه به طرح برخی مسائل در فضای مجازی نسبت به مسئولان اشاره کرد و گفت: در این روزها در رسانه ها و فضای مجازی نسبت هایی به مسئولان داده می شود و اذهان عمومی را خدشه دار و رابطه دولت و مردم را سست می کند. آیت الله موحدی کرمانی اضافه کرد: نمی گویم هرچه در فضای مجازی گفته می شود نظام پاسخ دهد؛ خیلی حرف های بی پایه و اساس گفته می شود که ارزش جواب ندارد؛ اما گاهی از مقامی شناخته شده و از جایگاهی از نظام، چنین نسبت هایی به افرادی داده می شود و این باید روشن شود.