آرشیو شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷، شماره ۶۹۱۵
فرهنگی
۸

ترانه و داوری در توکیو

چندی پیش خبری منتشر شد مبنی براینکه ترانه علیدوستی، بازیگر نام آشنای ایرانی، به عنوان یکی از پنج داور بخش اصلی و رقابتی سی ویکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم توکیو در کشور ژاپن انتخاب شده است؛ جشنواره ای که از تاریخ 25 اکتبر تا سوم نوامبر (3 تا 12 آبان ماه) در کشور ژاپن برگزارشد.

او در کنار «برایان برک» تهیه کننده امریکایی، «استنلی کوان» کارگردان و تهیه کننده اهل کشور هنگ کنگ و «کاهو مینامی» بازیگر ژاپنی به عنوان دیگر اعضای هیات داوران این رودیداد سینمایی حضور داشت.

بازیگر فیلم شهرزاد در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم توکیو ژاپن که درساعت 10 صبح جمعه (11 آبان) به وقت ایران برگزار شد به عنوان یکی ازداوران بخش اصلی در این مراسم حضور داشت و جایزه بهترین بازیگر مرد این جشنواره را اهدا کرد. او در کنفرانس خبری جشنواره فیلم توکیو گفت: من فکر می کنم جالب ترین بخش این تجربه برای من این بود که هیات داوران از کشورهای مختلف و با فرهنگ ها و زبان های متفاوت گرد هم آمده بودند.

ما از اولین لحظه ای که یکدیگر را دیدیم توانستیم طی یک ساعت با یکدیگر دوستان خیلی خوبی شویم. اتحادی که توانستیم با یکدیگر برقرار کنیم در نتیجه کارمان بسیار موثر بود. قطعا دلم برای این تجربه و این جمع تنگ خواهد شد و چشم انتظار تکرار دوباره آن خواهم بود.

او در این نشست درباره کمبود تعداد فیلمسازان زن در بخش رقابتی امسال افزود: زنان فیلمساز همه جا در اقلیت هستند و این مسائل باید با قدم های کوچک سال به سال و گام به گام حل شود.

علیدوستی در ادامه افزود: ما در این جشنواره تلاش کردیم بدون ذهنیت و پیشداوری به تماشای فیلم ها بنشینیم و نام سازنده ها و کشورها را فراموش کنیم و به همه آنها یکسان توجه کنیم.