آرشیو شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷، شماره ۶۹۱۵
فرهنگی
۸

روی خط خبر

«رنجوری عشق» با ترجمه علی فردوسی منتشر شد

کتاب «رنجوری عشق» اثر بیونگ-چول هن (Byung-Chul Han) با مقدمه الن بدیو و ترجمه دکتر علی فردوسی توسط نشر پایان روانه کتابفروشی ها شد. الن بدیو در مقدمه می نویسد:«در این کتاب، بیونگ-چول هن گواهی می دهد که چگونه عشق به معنای قدرتمندی که یک سنت دیرین تاریخی به آن بخشیده است در معرض تهدید است. شاید هم دیگر مرده است و به هر روی، حالش بشدت وخیم است. بنابراین عنوان کتاب: رنجوری عشق. اما ضربات چه کسی عشق حقیقی را چنین به خواری فروکوبیده است؟» نویسنده در این کتاب، با بررسی انتقادی مفهوم عشق در ادبیات و سینما و جریاناتی که زندگی و امید را فرسوده می کنند و همچنین، نقد آنچه اروتیسم خوانده می شود، علل و عواملی که مفهوم عشق را در مضیقه قرار داده، زیر ذره بین قرار می دهد. این کتاب، چنانکه الن بدیو می گوید دفاع از عشق است و به قول رمبو، ابداع مجدد آن.

فیلمی از «سلمان خان» در جشنواره مقاومت

فیلم اکشن «تایگر زنده است» اثر ضدداعشی سینمای هند در بخش بین الملل پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت حضور می یابد. این فیلم ساخته علی عباس ظفر و تولید سال 2017 است و به حادثه واقعی گروگان گیری 25 پرستار هندی شاغل در عراق اشاره دارد که براساس رایزنی های انجام شده در جشنواره فیلم مقاومت امسال نمایش داده می شود. در این فیلم قهرمانی به نام «تایگر» با بازی سلمان خان به قلب داعش می زند و پرستاران را از اسارت تکفیری ها نجات می دهد. پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم «مقاومت» با شعار «تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی» به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس طی روزهای 5 تا 9 آذر ماه سال جاری به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار می شود.

بدرقه فرهاد گرگین پور به خانه ابدی

پیکر فرهاد گرگین پور نوازنده پیشکسوت قشقایی صبح جمعه (11 آبان ماه) در قطعه نام آوران قبرستان شهر آباده به خاک سپرده شد. این هنرمند چهارشنبه نهم آبان ماه بر اثر بیماری سرطان در شیراز چشم از جهان فرو بست. اونوازنده تخصصی پیانو و آکاردئون بود و سه تار نیز می نواخت.