آرشیو شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷، شماره ۶۹۱۵
ایران زمین
۲۰

فروش 5 میلیارد ریال صنایع دستی سمنان با روش های جدید بازاریابی

سمنان - خبرنگار «ایران»/ با بهره گیری از روش های جدید بازاریابی و توافق اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با یکی از «استارتاپ های» موفق صنایع دستی، حدود 5 میلیارد ریال صنایع دستی استان در هفته گذشته به فروش رفت.

«محمد جهانشاهی» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به اینکه با این روش زمینه فروش انبوه صنایع دستی استان فراهم شده، گفت: با توجه به اینکه بخش انتهایی زنجیره ارزش، فروش است؛ یکی از دغدغه های اصلی هنرمندان صنایع دستی کشور، فراهم شدن زمینه فروش آثار است.

جهانشاهی با بیان اینکه تولیدات هنرمندان صنایع دستی استان سمنان از حجم قابل توجهی برخوردار است، افزود: پیش از این بخشی از تولیدات هنرمندان استان در بازارهای داخلی و خارجی با واسطه به فروش می رسید، اما همواره حجم تولیدات بیش از میزان فروش بود. فروش محصولات صنایع دستی در قطارها، ایجاد فضاهای ثابت در راه های اصلی استان جهت عرضه و فروش صنایع دستی و فروش اینترنتی محصولات بویژه استفاده از ظرفیت استارتاپ ها، از جمله راهکارهای جدید فروش صنایع دستی استان است که توسط معاونت صنایع دستی این اداره کل در حال انجام است. وی با اشاره به اینکه رویکرد جدید معاونت صنایع دستی این اداره کل توسعه بازار، افزایش فروش محصولات و متناسب سازی عرضه و تقاضا در این حوزه است، گفت: در گام اول و پس از بازدید شرکت استارتاپی از کارگاه های صنایع دستی استان، کار خرید صنایع دستی از تولیدکنندگان در رشته های سفال و سرامیک، چرم، بافته های داری و چوب و… در استان انجام و مقرر شد روند خرید تداوم داشته باشد. با تعداد بیشتری از تولیدکنندگان صنایع دستی که دارای تولیدات با کیفیت و تولید انبوه در استان هستند مذاکره شده تا تولیدات این هنرمندان در مراحل بعدی خریداری شود. گفتنی است، 4 هزار و 500 هنرمند صنایع دستی در استان سمنان در 52 رشته صنایع دستی مشغول فعالیت هستند.