آرشیو پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷، شماره ۵۲۴۰
زندگی: سلامت
۱۴
خبر سلامت

درمان التهاب چشم را جدی بگیرید

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به بیماری یوئیت چشم گفت: درمان یوئیت بسیار اهمیت دارد، چراکه در صورت عدم درمان بموقع و پیشگیری آن، التهاب در چشم گسترده شده و بیمار دچار مشکلات فراوانی می شود.

دکتر مسعود سهیلیان، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در آستانه برگزاری بیست و هشتمین کنگره چشم پزشکی ایران (21 تا 24 آبان) در ارتباط با بیماری یوئیت اظهار کرد: این مشکل نوعی بیماری التهابی چشم است که علل مختلفی همچون دلایل خودایمنی، عفونی و ژنتیک دارد. درمان این بیماری بستگی به علت آن داشته و هر مورد درمان ویژه خودش را نیاز دارد.

وی ادامه داد: تاری دید، درد و قرمزی چشم، حساسیت به نور، ریزش اشک، وجود اجسام شناور در میدان بینایی ازجمله علائم این بیماری به شمار می رود ولی به طورکلی بروز علائم بستگی به محل درگیری التهاب دارد.

این متخصص تاکید کرد: درمان یوئیت بسیار اهمیت دارد چراکه در صورت عدم درمان بموقع و پیشگیری از آن التهاب در چشم گسترده شده و بیمار دچار مشکلات فراوانی می شود و برای درمان نیاز به جراحی خواهد داشت، به طور مثال بروز آب مروارید شدید وجداشدگی شبکیه، ازجمله مشکلات ایجادشده خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بیماری یوئیت جزئی از بیماری های سیستمیک به شمار می رود و به طور مثال اگر فردی رماتیسم یا گرفتار دیابت شده باشد می تواند در چشم به صورت التهاب یا یوئیت خود را نشان دهد./جام جم