آرشیو شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷، شماره ۶۹۱۵
ایران زمین
۲۰
گزارش خبری

ارائه خدمات بهداشتی در مدارس عشایری کرمان

اداره آموزش و پرورش عشایری با کمک قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، 200 سرویس بهداشتی و آبخوری در مدارس عشایری استان کرمان بویژه در مناطق محروم جیرفت و عنبرآباد می سازد.

به گزارش ایرنا، «محمدرضا سیفی» سرپرست اداره آموزش و پرورش عشایری کشور در حاشیه بازدید از مدارس عشایری شهرستان عنبرآباد افزود: استان کرمان در زمینه ارزیابی مدارس عشایری کشور رتبه خیلی خوبی دارد.

وی به بازدید از مدارس شبانه روزی عشایری دخترانه عنبرآباد، پشت کوه، زاخت و کغارکی بخش جبالبارز جنوبی اشاره کرد و اظهار داشت: در این سفر به صورت میدانی از چند مدرسه شهرستان های جیرفت و عنبرآباد به منظور بررسی مشکلات دیدن کردم.

سیفی با اشاره به اینکه سرانه معلمان عشایری و حقوق معلمان سه برابر مدارس عادی است که شامل حق رفت و آمد، سکونت و حق بیتوته لحاظ شده، ولی تاکنون این مهم انجام نشده، اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در اجرای این اساسنامه کمک کنند تا بتوانیم مشکلات معلمان عشایری را به حداقل برسانیم.

«یحیی کمالی پور» نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: این سفر در واقع یک بازدید میدانی است تا بتوانیم برنامه ریزی دقیقی به منظور کمک به مدارس و دانش آموزان مدارس عشایری منطقه انجام شود.وی تصریح کرد: در برخی مدارس عشایری منطقه جنوب کرمان حتی یک کانکس یا یک چادر وجود ندارد در حالی که دنیا به سمت متحول شدن حرکت می کند اما بعضی مناطق کشور حداقل امکانات اولیه را نیز ندارند. این سفر کمک می کند تا مدیران بالادستی با قدرت، جدیت و شناخت بیشتر تصمیم گیری کنند.