آرشیو شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۴۱
حوادث
۱۰

حریق گسترده انباری در خیابان هرندی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران جزئیات آتش سوزی گسترده انباری در محله دروازه غار را تشریح کرد.

جلال ملکی به ایسنا گفت: حادثه حریق در یک انبار در ساعت دیروز به سامانه 125 اطلاع داده شد که با توجه به تعداد تماس ها و نوع گزارش در همان دقایق اولیه 6 ایستگاه آتش نشانی به همراه چندین دستگاه تانکر آب و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه واقع در میدان هرندی اعزام شد.

ملکی با بیان اینکه، این محل حادثه یک انبار به مساحت حدود 1500 متر مربع بود، افزود: ابتدا گفته شد که محل حریق یک انبار نگهداری از مواد غذایی است، اما در ادامه پس از حضور عوامل آتش نشانی مشاهده شد که در این انبار اقلام مختلفی نگهداری می شود که از جمله آن مقادیر زیادی اسپری بود.

وی با بیان اینکه رسیدن شعله آتش و حرارت به اسپری ها سبب انفجار و پرتاب آنها شده بود، ادامه داد: برخی از این اسپری ها حتی به در و پنجره منازل اطراف نیز پرتاب شده بود که در همین راستا یک گروه از آتش نشانان اقدام به ایمن سازی محل و تخلیه 8 باب از منازل اطراف محل حریق کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با بیان اینکه همزمان گروه های دیگر آتش نشانی از چند جهت عملیات خود برای اطفای حریق را آغاز کردند، گفت: آتش نشانان از سقف و دیوار منازل اطراف و در شرایطی که اسپری ها در حال انفجار و پرتاب شدن به اطراف بودند، خود را به کانون حریق رسانده و خوشبختانه موفق شدند که دقایقی بعد شعله های آتش را مهار و از سرایت آن به ساختمان های مجاور جلوگیری کنند.

ملکی با بیان اینکه سقف این انبارها قدیمی و اکثرا به شکل شیروانی های چوبی بود، اظهار داشت: همین امر سبب تخریب سریع سقف و ریزش آن شده بود و متاسفانه خسارات زیادی نیز به اقلام داخل انبارها وارد کرد و تقریبا اکثر آنها نابود شد.

وی با اشاره به مهار کامل شعله های آتش، افزود: این حادثه مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشت و علت حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است.