آرشیو شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۴۱
حوادث
۱۰

هشدار پلیس به دارندگان گوشی های آیفون

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری عامل سوءاستفاده از اطلاعات دارندگان محصولات اپل خبر داد.

سرهنگ تورج کاظمی به مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت گفت: در پی وصول اخباری مبنی بر سوءاستفاده از حساب کاربری اپل (Apple ID) دارندگان محصولات اپل، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

کاظمی با بیان اینکه در تحقیقات ماموران، فردی که با طراحی سایت جعلی اپل اقدام به دسترسی به اپل آی دی کاربران آیفون و آیپد کرده بود شناسایی شد، افزود: این فرد پس از به دست آوردن رمز اپل آیدی کاربران و تغییر آن با در اختیار گرفتن برنامه های گوشی اقدام به اخاذی از کاربران کرده بود.

وی با بیان اینکه با پیگیری های پلیس، این فرد شناسایی شد، اظهارداشت: در ادامه، ماموران پس از هماهنگی قضایی در یک عملیات این فرد را دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند که در بازجویی های انجام شده به جرم انتسابی اقرار کرد.

به گفته رئیس پلیس فتای تهران بزرگ، متهم پس از تشکیل پرونده، برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. کاظمی با هشدار به شهروندان به ویژه دارندگان محصولات اپل گفت: گاهی دیده شده که از افراد سودجو با ارسال پیام های اینترنتی با عنوان شرکت اپل به شماره تماس افرادی که گوشی آنها مفقود یا سرقت شده بود، متاسفانه اطلاعات شماری از کاربران را به سرقت برده اند.

وی با تشریح این شیوه افزود: افراد سودجو با یک تله فیشینگ اقدام به ارسال یک پیامک جعلی و ارسال لینکی در پوشش جعلی شرکت اپل آی دی کرده و از مالکان محصولات اپل درخواست رمز و نام کاربری اپل آی دی و مکان مفقود یا سرقت گوشی را می کنند و پس از ارسال اطلاعات خواسته شده، به تمامی اطلاعات موجود در سیستم کاربر دسترسی پیدا می کنند، بنابراین لازم است دارندگان این محصولات نسبت به رعایت مسائل امنیتی و پرهیز از افشای رمز اپل آی دی خود و ارسال به صفحات شبیه سازی شده و جعلی اجتناب کنند.