آرشیو چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷، شماره ۴۲۱۶
جامعه
۱۳

خبر

محمد ابراهیم زاده دانش آموزانش را از آتش نجات داد: حال معلم خوب است

گروه اجتماعی| در آخرین روز مهر قرار بود یکی از تلخ ترین خبرهای آموزش و پرورش رقم بخورد اما محمد ابراهیم زاده، معلم مدرسه شهید عبدالرسول امیری آب پخش دشتستان بوشهر متن خبر را تغییر داد.ظهر روز دوشنبه آتش دامان آزمایشگاه دبستان شهید امیری را گرفت، محمد ابراهیم زاده که در آزمایشگاه در حال تدریس بود به موقع متوجه زبانه کشیدن آتش شد و به سرعت 23 دانش آموزش را از محل حادثه خارج کرد. مدیر این دبستان به خبرگزاری تسنیم گفت: «این معلم برای جلوگیری از صدمه واردشدن به اموال آزمایشگاه و مدرسه اقدام به خارج کردن این اموال کرد. متاسفانه این معلم فداکار در حین انتقال اموال مدرسه به خارج از محوطه آتش سوزی در آزمایشگاه به سبب دودزدگی و خفگی بی هوش می شود.» حال معلم خوب است. روز گذشته مجید اجرایی، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش بوشهر به «اعتماد» گفت: «ایشان با فداکاری بچه ها را از آتش نجات داد اما در آزمایشگاه به رویش بسته شد و باعث شد بر اثر دود ناشی از آتش سطح هوشیاری اش به شدت کاهش پیدا کند. در همین حین کمک از راه رسید و در آزمایشگاه باز شد. خوشبختانه این معلم در حال حاضر سطح هوشیاری و قدرت تکلمش را به دست آورده، شرایطش کاملا عادی است و صرفا به دلیل باقی ماندن سرگیجه برای اطمینان بیشتر همچنان در بیمارستان بستری است.»

شرط ماندن مشاغل آلاینده در تهران

مهر| مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: واحدهای آلاینده و صنوفی که مشمول طرح انتقال از تهران شده اند، می توانند با رعایت الزامات زیست محیطی در سطح شهر به فعالیت خود ادامه دهند.

حمیدرضا تحصیلی در نشست مشترک ساماندهی و اتاق اصناف تهران به رویکرد جدید شرکت ساماندهی در مبحث انتقال صنایع و مشاغل آلاینده اشاره کرد و گفت: از آنجا که حضور مشاغل در زیست پذیری شهر موثر خواهد بود، مشاغلی که ضوابط زیست محیطی را رعایت کنند، می توانند در سطح شهر باقی بمانند.