آرشیو پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷، شماره ۳۲۷۷
جهان
۷

رویداد

اجرای بزرگ ترین طرح هسته ای جهان

ایهاب نصر، سفیر مصر در مسکو، با اشاره به روابط خوب قاهره و مسکو در همه زمینه ها، از همکاری هسته ای دو کشور و مشارکت در اجرای بزرگ ترین طرح هسته ای جهان خبر داد.

آغاز فصل جدیدی از رابطه ژاپن و روسیه

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن از آغاز فصل جدیدی در روابط توکیو-مسکو خبر داد که مبتنی بر اعتماد متقابل میان او و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، خواهد بود. آبه در این باره گفت: توافق «ناگاتو» که در سال میلادی 2016 حاصل شد، رو به پیشرفت است.

14 میلیون یمنی در خطر قحطی

سازمان ملل متحد می گوید دامنه قحطی در یمن به زودی می تواند دامن 14 میلیون ساکن این کشور را بگیرد. به تازگی سازمانی بین المللی اعلام کرده بود که بحران یمن می تواند تهدیدی برای نسلی کامل از کودکان این کشور باشد.

مخالفت مقتدی صدر با رای گیری محرمانه

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق، گفت: ما با رای گیری محرمانه، سهمیه بندی، بازگشت چهره های قدیمی، سلطه بیگانگان، فساد و فاسدان مخالفیم. مردم خواهان اصلاح نظام از طریق دولتی شفاف و متحد با اعضای تکنوکرات هستند.

ائتلاف جمهور ترکیه در آستانه فروپاشی

ائتلاف انتخاباتی حزب ملی گرای ترکیه با حزب رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه (ائتلاف جمهور)، بر سر مناقشات درباره قانون پیشنهادی عفو برخی از زندانیان، در آستانه فروپاشی قرار گرفت. دولت باغچلی، رهبر حزب جنبش ملی گرای ترکیه اعلام کرد که دیگر ائتلاف با حزب حاکم برای انتخابات محلی ماه مارس وجود نخواهد داشت.