آرشیو یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷، شماره ۶۹۱۶
جهان
۲۲
پاورقی

آتش و خشم در کاخ سفید ترامپ

(210)
مایکل وولف مترجم: مهوش غلامی

آنچه که به امتیاز بوروکراتیک جدید بنن می افزود، این بود که بیشترین نفوذ را در انتخاب اعضای گروه جدید محافظان داشت، یعنی وکلا و کارکنان معمولی که جمعا به لانی دیویس در دفاع از ترامپ تبدیل می شدند. بنن که در اجیر کردن استعدادهای مشهور موفق نبود، به مارک کزوویتز، از وکلای قدیمی رئیس جمهوری و متخصص پرونده های جنایی روی آورد. بنن قبلا زمانیکه کزوویتز برای رفع یک سری مشکلات تقریبا نابود کننده در ستاد انتخابات کار می کرد با او همکاری کرده بود. این مشکلات شامل تعداد زیادی ادعاها و تهدیدات حقوقی از جانب شمار رو به افزایشی از زنانی بود که ترامپ را به مزاحمت و آزار و اذیت متهم می کردند.

روز 31 ماه مه طرح بنن در مورد سپر دفاعی به اجرا درآمد. از این پس، همه بحث های مربوط به تحقیقات مربوط به روسیه، مولر و کنگره و دیگر مسائل حقوقی شخصی کاملا در دست گروه کزوویتز قرار می گرفت. همان طور که بنن این طرح را به طور خصوصی برای ترامپ شرح داد و از او خواست،

رئیس جمهوری دیگر به هیچ یک از این مقولات وارد نمی شد. در میان تلاش های بسیار بسیار متعدد برای وادار کردن ترامپ به داشتن حالت رئیس جمهورها، این آخرین تلاش بود.

سپس بنن مارک کورالو، مسئول ارتباطات سابق کارل راو را به عنوان سخنگوی این سپر دفاعی منصوب کرد. او همچنین در نظر داشت بوسی و لواندووسکی، را به عنوان بخشی از گروه مدیریت بحران انتخاب کند. همچنین، کزوویتز به تحریک بنن سعی کرد رئیس جمهوری را منزوی تر کند و به او این توصیه مهم را کرد: این بچه ها را بفرست خونه.

بنن واقعا برگشته بود. تیم او حضور داشت. دیواری به دور رئیس جمهوری کشیده بود – که امیدوار بود جاروانکا را دور نگه دارد.

لحظه رسمی بازگشت بنن با یک رویداد مهم مشخص تر شد: اول ماه ژوئن بعد از بحث داخلی طولانی و تلخ، رئیس جمهوری اعلام کرد تصمیم گرفته از توافقنامه پاریس در مورد آب وهوا خارج شود. از نظر بنن، این سیلی بسیار خرسند کننده ای به صورت درست کاران لیبرال بود – التون ماسک و باب ایگر فورا از شورای بیزینس ترامپ استعفا دادند – و غرائز بننی واقعی ترامپ را تایید می کرد.

همچنین، این حرکتی بود که ایوانکا ترامپ بیشترین تلاش را علیه آن در کاخ سفید کرده بود.

بنن گفت: «یک امتیاز، جادوگر مرد.»