آرشیو شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷، شماره ۳۲۷۸
حوادث
۱۱

دستگیری جاعل حرفه ای قبل از کلاهبرداری 10 میلیارد تومانی

شرق: جاعل حرفه ای و سابقه داری که با جعل اسناد مالکیت متعلق به یک مرکز تجاری در شمال تهران قصد داشت آن را به قیمت 10 میلیارد تومان به فروش برساند، دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار ما، کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اقدامات پلیس آگاهی درباره کنترل مجرمان سابقه دار و حرفه ای، اطلاع پیدا کردند یکی از مجرمان سابقه دار که بارها از سوی این اداره دستگیر شده و آخرین بار نیز در اوایل سال جاری به اتهام جعل اسناد روانه زندان شده بود، به تازگی با تامین قرار قانونی از زندان آزاد شده و درحال حاضر در زمینه فروش اسناد مجعول فعالیت خود را از سر گرفته است.

کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه این متهم 45ساله به نام «علیرضا» در محدوده میدان ملت روز سه شنبه هفته گذشته به این محل رفتند و در بازرسی از مخفیگاه متهم موفق به کشف تعداد زیادی اسناد و مدارک مالکیتی به همراه ده ها عدد مهر متعلق به مراکز مختلف نظامی، انتطامی، قضائی، دفاتر مختلف اسناد رسمی، اتحادیه ها، اداره ثبت، وزارتخانه های مختلف، مراکز آموزشی مربوط به دانشگاه آزاد و آموزش وپرورش، بیمارستان ها و… شدند.

ماموران با بررسی اسناد مجعول به دست آمده از مخفیگاه متهم موفق به شناسایی سند مالکیت متعلق به یک مرکز تجاری در منطقه زعفرانیه شدند که متهم با جعل اسناد متعلق به این ملک و معرفی خود به عنوان مالک قصد داشت آن را به فروش برساند. در ادامه تحقیقات، کارآگاهان با شناسایی این واحد تجاری در منطقه زعفرانیه به ارزش تقریبی 10 میلیارد تومان، اطلاع پیدا کردند مالک آن مدت ها پیش فوت شده و متهم قصد داشته با سوء استفاده از همین موضوع و با تهیه اسناد مجعول اقدام به فروش این ملک کند که پیش از هرگونه اقدام دستگیر شد.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: تحقیقات از متهم در مراحل اولیه قرار دارد و طبق هماهنگی به عمل آمده با شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 33 تهران، متهم برای تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.