آرشیو دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷، شماره ۵۲۴۳
رسانه: رادیو و تلویزیون
۶
چه خبر از سیما؟

پارسانیا مهمان «شوکران»

حجت الاسلام دکتر حمید پارسانیا عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و از شاگردان برجسته آیت ا… جوادی آملی، مهمان چهاردهمین برنامه «شوکران» است.

به گزارش جام جم، چهاردهمین قسمت برنامه تلویزیونی «شوکران» پس از یک هفته تعطیلی به دلیل همزمانی با ایام سوگواری اربعین حسینی(ع)، دوشنبه 14 آبان با حضور حجت الاسلام دکتر حمید پارسانیا رئیس شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی از شبکه چهار سیما پخش می شود.

پارسانیا متولد 1337 در مشهد، متفکر و نظریه پرداز فلسفه علوم اجتماعی، استاد علوم اجتماعی دانشگاه تهران، استاد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است.

از تالیفات وی می توان «علم و فلسفه»، «حقیقت و دموکراسی»، «سکولاریسم، مبانی معرفتی و سیمای اجتماعی سکولاریسم و معنویت»، «جامعه شناسی معرفت و علم»، «پلورالیسم: زمینه های عقیدتی و اجتماعی»، «هفت موج اصلاحات: نسبت تئوری و عمل»، «هستی و هبوط» و «عرفان و سیاست» را نام برد.

وی معتقد است: انقلاب اگر نظام دانایی خود را تولید نکند، شکست می خورد. چالش هایی که در حال شکل گیری است، مسوولان ناگزیر باید تامل عاقلانه ای در رفتار خودشان داشته باشند، وگرنه «نه از تاک نشان ماند، نه از تاک نشان!» شوکران محصول مشترک حوزه هنری و شبکه چهار سیما به تهیه کنندگی علی قربانی است که دوشنبه ها حوالی ساعت 21 روی آنتن می رود و بازپخش آن نیز روزهای سه شنبه 10 صبح و جمعه ساعت 14 است.

علاقه مندان برای تماشای قسمت های قبلی برنامه به آرشیو شبکه چهار سیما یا صفحات شوکران به نشانی @ShokaranTV در فضای مجازی مراجعه کنند.