آرشیو یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۴۶
حوادث
۱۰

بارندگی در برخی مناطق ادامه دارد

پیش بینی کاهش دما در استان های ساحلی خزر و شمال شرق کشور

روزهای دوشنبه و سه شنبه دما در استان های ساحلی دریای خزر و شمال شرق کشور بین 4 تا 6 درجه کاهش می یابد.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، گفت: از امروز ضمن تشدید بارش در جنوب غرب و جنوب کشور دامنه فعالیت آن در غرب، مرکز و شرق کشور گسترده خواهد شد و در این مناطق سبب بارش پراکنده باران و وزش باد می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه با بیان این که شدت بارش روز یکشنبه در استان های خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، بخش های جنوبی فارس و غرب هرمزگان می باشد، خاطرنشان کرد: در این روز بارش پراکنده باران در استان های کرمان، یزد، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، لرستان و اصفهان رخ خواهد داد.

وظیفه افزود: از بعدازظهر امروز به تدریج با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر بارش باران و وزش باد در غرب سواحل و مواج شدن تدریجی غرب دریای خزر انتظار می رود.

به گفته وی، طی روزهای دوشنبه و سه شنبه انتظار می رود دما بین 4 تا 6 درجه در استان های ساحلی دریای خزر و شمال شرق کشور کاهش یابد. همچنین امروز و فردا غرب خلیج فارس به خصوص سواحل خوزستان و بوشهر مواج پیش بینی می شود.

همچنین سازمان هواشناسی در اخطاریه ای اعلام کرد: طی روز یکشنبه، برای استان های بوشهر، نیمه جنوبی فارس، غرب هرمزگان، خوزستان، چهار محال وبختیاری و کهکیلویه و بویراحمد رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و آبگرفتگی معابر عمومی پیش بینی می شود، از این رو توصیه می شود برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی هموطنان، سازمان های امدادی و مدیریت بحران به کار گرفته شود.