آرشیو یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۴۶
حوادث
۱۰

کشف 235 هزار لیتر فرآورده های نفتی در خاش و میناب

235 هزار لیتر انواع فرآورده های نفتی قاچاق در شهرستان های خاش و میناب کشف شد.

سرویس شهرستان ها: سرتیپ «محمد قنبری» فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: با کسب اخباری مبنی بر تولید و انتقال غیرمجاز فرآورده های نفتی در کارگاهی در شهرستان خاش ماموران پس از انجام تحقیقات و اطمینان از صحت خبر عازم کارگاه مذکور شدند که در بازرسی از آن معلوم شد مالک کارگاه قبل از اخذ جواز بهره برداری، با خرید غیرمجاز نفت کوره اقدام به تولید قیر و انتقال بدون مجوز آن به استان های دیگر می کند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این کارگاه، 85 هزار لیتر نفت کوره، 10 هزار لیتر گازوئیل، 40 هزار لیتر قیر پخته شده و 30 هزار لیتر قیر آماده پخت کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه خروج «قیر» از استان ممنوع شده است ابراز داشت: تولیدکنندگان باید برای تولید محصولات خود مجوزهای لازم را اخذ و مواد اولیه مورد نیاز را از کانال های قانونی تامین کنند.

همچنین سرپرست فرماندهی دریابانی استان هرمزگان از توقیف یک فروند موتورلنج حامل 70 هزار لیتر گازوئیل قاچاق خبر داد.

سرهنگ «سهراب سجادی» اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و سوخت، ماموران پایگاه دریابانی میناب با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق را متوقف کردند.

وی افزود: دریابانان با توقیف شناور، 70 هزار لیتر گازوئیل قاچاق را از قاچاقچیان کشف کردند.

سرهنگ سجادی با اشاره به دستگیری 7 قاچاقچی، تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی سوخت قاچاق کشف شده را 2 میلیارد و 800 میلیون ریال برآورد کرده اند.