آرشیو سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۴۸
اخبار کشور
۳

رونمایی از نرم افزار چندرسانه ای شهید «حسن طهرانی مقدم»

در مراسمی با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از نرم افزار چندرسانه ای شهید «حسن طهرانی مقدم» رونمایی شد.

به گزارش ایثار، مراسم رونمایی از نرم افزار چندرسانه ای شهید «حسن طهرانی مقدم» دیروز هم زمان با سالروز شهادت این شهید گران قدر با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، خانواده شهید طهرانی مقدم و جمعی از مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم گفت: یکی از مهم ترین وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران که در اساسنامه این نهاد نیز ذکر شده است، فعالیت های فرهنگی در راستای معرفی شهدا به جامعه و زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت است. در طول سال های گذشته فعالیت های زیادی در این راستا انجام شده است و یکی از آن ها معرفی شهدایی بوده که خدمات بزرگی را به کشور و انقلاب انجام داده اند.

حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی با اشاره به جایگاه ویژه شهید طهرانی مقدم در دوران دفاع مقدس و پس از آن، افزود: ایشان به واقع پدر صنایع موشکی ایران و همواره مورد عنایت و لطف ویژه مقام معظم رهبری بودند و شهادت ایشان باعث تاثر شدید ایشان شد. شهید طهرانی مقدم شایسته شهادت بود تا اجر سال ها خدمت صادقانه خود به اسلام را این گونه دریافت کند.

حجت الاسلام محمدحسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم به جایگاه ویژه این شهید نزد مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب از ایشان با سه عنوان «سردار عالی قدر»، «دانشمند برجسته» و «پارسایی بی ادعا» یاد کرده اند.

در این مراسم از نرم افزار چند رسانه ای شهید حسن طهرانی مقدم که حاوی 160 صفحه متن، 115 قطعه عکس، 430 دقیقه فیلم و 10 دقیقه صوت است رونمایی شد.

گفتنی است، شهیدحسن طهرانی مقدم ملقب، به پدر صنایع موشکی ایران، 21 آبان 1390 بر اثر انفجار در پادگان امیرالمومنین (ع) شهرستان ملارد به همراه تعداد دیگری از همکارانش به فیض شهادت نائل

آمد.