آرشیو چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۴۹
شهرستان ها
۷

امام جمعه سر پل ذهاب اعلام کرد

زندگی زلزله زدگان کرمانشاه همچنان در چادر و کانکس

امام جمعه سرپل ذهاب گفت: متاسفانه با وجود گذشت یک سال از وقوع زلزله استان کرمانشاه هنوز بیش از 5هزار خانوار در چادر و کانکس سکونت دارند.

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب اظهار داشت: در مدت یک سال گذشته مردم، خیرین و دولت زحمت بسیاری برای آبادانی مناطق زلزله زده متحمل شده اند و خدمات زیادی به مردم منطقه ارائه شده اما با وجود این، متاسفانه هنوز مردم مشکلات فراوانی دارند.

وی عنوان کرد: نوسانات قیمت ارز و شرایط متغیر بازار سبب گرانی مصالح ساختمانی شد و براین اساس روند ساخت وساز با کندی پیش می رود و همین امر موجب شد مردم اکنون در تکمیل منازل خود دچار مشکل شوند. وی گفت: تعدادی از واحد های مسکونی هنوز در روستاها ساخته نشده است و همین امر موجب پیدایش مشکلاتی برای مردم این منطقه شده است.

امام جمعه سرپل ذهاب اضافه کرد: امیدواریم دولت هرچه سریع تر تدبیری بیندیشد تا مردمی که هنوز در کانکس به سر می برند و به دلیل گرانی مصالح هیچ امیدی برای تکمیل منازل مسکونی خود ندارند بتوانند به منازل خود بازگردند، و بعد از گذشت یک سال متاسفانه در سرپل ذهاب مشکلات زیرساختی در معابر و کوچه ها وجود دارد.

وی با ابراز اینکه با وجود گذشت یک سال مستاجران در وضعیت بلاتکلیفی به سر می برند، افزود: با افزایش قیمت مصالح ساختمانی در هفته های اخیر اکنون ساخت وساز در مناطق زلزله زده متوقف شده و مردم توانایی ساخت منازل خود را ندارند و دولت باید تسهیلات ویژه ای برای مردم کرمانشاه در سالگرد زلزله تخصیص دهد.