آرشیو سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷، شماره ۴۲۲۶
اقتصاد
۱۱

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: پیگیری حمله سایبری در مجامع جهانی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از صفحه های اجتماعی خود درباره تلاش صهیونیست ها برای حمله سایبری به زیرساخت های ارتباطی کشورمان نوشت: این اقدام خصمانه را از طریق مجامع بین المللی پیگیری می کنیم. رژیمی که سابقه آن در به کارگیری سلاح سایبری در پرونده هایی چون استاکس نت مشخص است، این بار تلاش داشت به زیرساخت های ارتباطی ایران صدمه ای وارد کند، البته به لطف هوشیاری تیم های فنی، دست خالی بازگشت. وی تاکید کرد: این اقدام خصمانه را از طریق مجامع بین المللی پیگیری می کنیم. حمله سایبری یا جنگ مجازی به نوعی از نبرد در عصر حاضر گفته می شود که دو طرف از رایانه و شبکه های رایانه ای و بخصوص شبکه اینترنت به عنوان ابزار استفاده کرده و نبرد را در فضای مجازی پیگیری می کنند؛ در این شیوه تلاش می شود تا سیستم ارتباطی، رایانه ای و اینترنتی کشور مقابل از کارایی خارج شود.

در گذشته نیز مواردی از حمله سایبری به سیستم ارتباطی کشورمان گزارش شده است که مهم ترین آن طراحی ویروس جاسوسی و مخرب استاکس نت برای از کار افتادن سایت های هسته ای ایران بود.

وزیر در یکی دیگر از صفحات اجتماعی خود در خصوص عضویت ایران در شورای حکام اتحادیه جهانی مخابرات نوشت: ایران با 146 رای و با رایی بالاتر از کشورهای پرسابقه چون روسیه، آفریقای جنوبی و لهستان و… عضو شورای حکام اتحادیه جهانی ارتباطات شد. لحظاتی پیش پیامکی از وزیر ارتباطات اندونزی دریافت کردم که در آن انتخاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو شورای حکام اتحادیه جهانی ارتباطات را تبریک گفته بود.

به یاد دارم پس از سخنرانی در جمع وزرای ارتباطات و دیپلمات های سایر کشورها در دوبی، دبیرکل اتحادیه گفت با این صحبت ها و مذاکراتی که داشته اید، همه ایران را تحسین کردند. پیش بینی او بر انتخاب ایران با رای بالا بود. امروز و در روز آغازین بازگشت تحریم های یک جانبه امریکا، پس از مدت ها یک اجماع جهانی برای انتخاب ایران با رای 146 کشور دنیا و با رایی بالاتر از کشورهای پرسابقه ای چون روسیه، آفریقای جنوبی، لهستان، آذربایجان و… شکل گرفت. زمان، زمان خودباوری است. باور کنیم که می توانیم.