آرشیو پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۵۰
اخبار کشور
۳

نماینده مردم بندر عباس در مجلس: کشتی های چینی سوخت یارانه ای از ایران دریافت می کنند

نماینده مردم بندرعباس در مجلس گفت: کشتی های چینی سوخت یارانه ای از ایران دریافت می کنند.

به گزارش مهر، احمد مرادی، بیان داشت: متاسفانه از سال گذشته با ورود کشتی های چینی به آب های خلیج فارس و دریای عمان، صید و صیادی شناورهای کوچک و صیادان سنتی را خراب کرده اند و معیشت بومیان جنوب کشور به خطر افتاده است.

وی با عنوان اینکه در موضوع کشتی های چینی ظلم بزرگی به استانهای جنوبی شده است، اظهار داشت: پشت این موضوع یک رانت و فساد بزرگی وجود دارد که اجازه نخواهیم داد برخی افراد سودجو به خاطر منافع خودشان زندگی و معیشت تعداد زیادی از صیادان بومی را به خطر بیاندازند.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس تاکید کرد: موضوع سوخت یارانه ای به کشتی های چینی را از طریق وزارت نفت پیگیری خواهم کرد. ارائه سوخت به این کشتی ها آن هم به شکل یارانه ای زمانی که کشتی های صیادی مشکل سوخت دارند قابل قبول نیست.

وی با اشاره به ورود فاضلاب به دریا، بر مهار پساب و استفاده از آن برای آبیاری فضای سبز تاکیدکرد و گفت: معمولا دیگر استان ها اجازه ورود فاضلاب به دریا را نمی دهند، متاسفانه هرمزگان، تنها استانی است که نتوانسته ورود فاضلاب به دریا را مهار کند، شهرداری باید از ورود فاضلاب به دریا جلوگیری و از آن برای آبیاری فضای سبز استفاده کند.