آرشیو پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷، شماره ۶۹۲۴
جهان
۲۲

دو خط خبر

■ دویچه وله: الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه اجازه خروج از این کشور را برای حضور در جلسه استماع دادگاه حقوق بشر اروپایی به دست آورد.

■ دویچه وله: آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از ایده ایجاد یک ارتش اروپایی حمایت کرد. مرکل همچنین از اروپائیان خواست، شمار بیشتری پناهجو بپذیرند.

■ آسوشیتدپرس: مدت کوتاهی پس از یازده سپتامبر2001، سازمان سیا تلاش کرد تا با استفاده از یک داروی تزریقی موسوم به «سرم حقیقت یاب» از مظنونان تروریستی اعتراف بگیرد.

■ یونهاپ: در شرایطی که کره جنوبی و امریکا با تحریم های سرسختانه، مخالفت خود را با راکت های سوخت جامد کره شمالی اعلام کرده اند، واشنگتن و سئول در حال همکاری برای ساخت این تسلیحات نظامی برای کره جنوبی هستند.

■ نشنال: دولت امریکا «جان ابی زید»، ژنرال بازنشسته متخصص بودجه نظامی عربستان را به عنوان سفیر جدید امریکا در ریاض معرفی کرد .

■ رویترز: دادگاه عالی سریلانکا حکم ریاست جمهوری در انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات جدید را تعلیق کرد؛ اقدامی که باعث بی ثباتی بیشتر در این کشور می شود.

■ اسپوتنیک: نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا از سازمان ملل درخواست کرد برای دسترسی به تجهیزات پزشکی ویژه برای زنان باردار به کاراکاس کمک کند.