آرشیو پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷، شماره ۶۹۲۴
ایران زمین
۱۹

احتمال آبگرفتگی در 7 استان

گروه ایران زمین / امروز (پنجشنبه) احتمال آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در 7 استان وجود دارد؛ لذا توصیه می شود، هموطنان از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز و به اطلاعیه های پلیس راه توجه کنند.

«بهنام سعیدی»، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درخصوص وضعیت آب وهوای کشور طی روزهای آینده، گفت: از بعدازظهر امروز در استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب و غرب فارس، جنوب غرب لرستان، شمال بوشهر و جنوب اصفهان احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد و به احتمال زیاد، اختلال در تردد وسایل نقلیه در جاده ها و گردنه های کوهستانی به وجود می آید که ممکن است باعث ترافیک در مسیرها شود.

وی توصیه کرد: مردم از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها، توقف و اسکان در این مکان ها خودداری کنند و به اطلاعیه و اخطاریه هایی که از سوی سازمان هواشناسی یا مسئولان مربوطه اعلام می شود، توجه لازم را داشته باشند.

تندباد و رعد و برق و تگرگ در راه خوزستان

در همین حال، «محمد سبزه زاری»، مدیرکل هواشناسی خوزستان هم از آغاز بارش های گسترده در استان از دیروز (چهارشنبه) خبر داد و خاطرنشان کرد: خروجی مدل های هواشناسی نشان می دهد، تا اوایل روز شنبه هفته آتی شاهد افزایش ابر، رگبار، باران، رعد و برق و وزش باد قابل ملاحظه در استان خواهیم بود که سبب بارش های گسترده توام با رعد و برق و بعضا تگرگ و تندباد لحظه ای می شود. طی این مدت بارش در ارتفاعات به صورت برف است و حجم بارندگی بیشتر در نیمه شرقی و جنوبی استان متمرکز خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: با توجه به شدت بارش های پیش بینی شده، آبگرفتگی معابر و طغیان مسیل ها در اغلب نقاط استان بویژه در نیمه شرقی، جنوبی و ارتفاعات خوزستان مورد انتظار است. همچنین پیش بینی می شود تا اواخر روز جمعه هم خلیج فارس مواج و طوفانی باشد.