آرشیو پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷، شماره ۶۹۲۴
اجتماعی
۲۱

دستیار ویژه وزیر علوم: مشکل دانشجویان ستاره دار در آینده نزدیک حل می شود

دستیار ویژه وزیر علوم در حقوق شهروندی گفت: درصورت تصویب تبصره الحاقی به قانون سنجش و پذیرش دانشجو موانع و مشکلات بسیاری از دانشجویان ستاره دار برای تحصیل در دانشگاه ها حل

خواهد شد. فریدون جعفری از تدوین الحاق یک تبصره به قانون سنجش و پذیرش دانشجو توسط وزارت علوم خبر داد و به ایسنا، گفت: این تبصره 18 شهریور ماه 97 به تصویب هیات وزیران رسیده است و منتظر تصویب نهایی آن در مجلس شورای اسلامی هستیم. در صورت تصویب نهایی لایحه الحاق تبصره به قانون سنجش و پذیرش دانشجو تنها معیار گزینش دانشجو در دانشگا های کشور فقط صلاحیت ها و تخصص های علمی خواهد بود و دیگر هیچ عاملی نمی تواند مانع گزینش دانشجویان در دانشگاه ها شود. دستیار ویژه وزیر علوم در حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: البته الحاقیه فوق یک تبصره دارد که در آن مواردی که فرد مرتکب جرایمی شده است نظیر جرایم سازمان یافته یا جرایمی که در قانون مجازات اسلامی ما در صورت قطعیت به عنوان مجازات یاد می شود فرد مدتی از یکسری حقوق محروم می شود در غیر این صورت هیچ شرط و مانعی نباید مانع پذیرش دانشجویان در دانشگاه های کشور شود. در حال حاضر منتظر تصویب لایحه فوق در مجلس هستیم با توجه به اینکه، چون این لایحه دو فوریتی نیست، باید منتظر اعلام وصول آن در مجلس باشیم و نمی توانیم زمانی برای تصویب آن اعلام کنیم.

مدیرکل دفتر بازرسی و شکایت وزارت علوم در پایان با تاکید بر اینکه با تصویب لایحه فوق مشکل بسیاری از دانشجویان ستاره دار رفع و امکان تحصیل آنها در دانشگاه ها فراهم خواهد شد، گفت: این لایحه برای دانشجویانی که مجرم یا مشکلات محکومیتی داشته باشند تاثیر ندارد، اما دانشجویانی که ستاره دار هستند یا به دلیل فعالیت های سیاسی در صرف ادعا برای تحصیل با مشکلاتی مواجه شده اند مشکلشان حل خواهد شد.