آرشیو یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷، شماره ۶۹۲۶
سیاسی
۲

سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران برگزار می شود

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خبر داد: کنفرانس وحدت اسلامی امسال با گردهمایی 100 کشور جهان اسلام و با سخنرانی رئیس جمهوری از سوم تا پنجم آذرماه در سالن اجلاس سران برگزار می شود و یکی از ویژه برنامه های این کنفرانس تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در 40 سال گذشته است.

به گزارش ایسنا، آیت الله محسن اراکی در پاسخ به این سوال که نحوه حضور اسماعیل حنیفه برای حضور در این اجلاس به چه صورت است، گفت: بعید می دانم که دولت مصر به ایشان ویزای حضور در ایران بدهد و اگر این فرصت فراهم نشود، از طریق ویدئوکنفرانس شاهد حضور وی خواهیم بود.

آیت الله اراکی درخصوص حضور نمایندگان عربستان در این کنفرانس گفت: ما وقتی از میهمانان دعوت می کنیم، دو برابر حضور آنها پیش بینی های لازم را انجام می دهیم، اما حاکمیت برخی کشورها با وحدت سازگار نیستند و مانع حضور نمایندگان خود می شوند، اما ما از عربستان نیز دعوت کرده ایم. اما به دلیل موانع حاکمیت این کشور احتمالا آنها امکان حضور نداشته باشند.

آیت الله اراکی با بیان این موضوع که عربستان همواره درصدد است که کارشکنی هایی علیه کنفرانس وحدت داشته باشد، گفت: آنها با تهدید سعی دارند که از حضور میهمانان در کنفرانس وحدت اسلامی جلوگیری کنند. ما برای 600 نفر دعوتنامه ارسال کرده ایم و پیش بینی بیش از 300 نفر از این میهمانان را داریم. اتحادیه هایی نیز برای دانشجویان جهان اسلام در نظر گرفته ایم. همچنین یکی از محورهای کنفرانس وحدت اسلامی امسال که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است، طرحی درباره رفراندوم برای فلسطین است، چرا که ما می گوییم صلح باید برمبنای عدل باشد و همه مردم و ساکنین اصلی فلسطین باید در یک رفراندوم عمومی شرکت کنند و این روش مقبول و منطقی است و برای تبیین این موضوع نیز برنامه هایی داریم.