آرشیو دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷، شماره ۴۲۲۹
جلد دوم
۷
گفت و گو

پیروز حناچی ازنتیجه انتخابات می گوید : نا امید نیستم

پیروز حناچی یکی از دو گزینه منتخب دیروز بود؛ گزینه ای که برخلاف دفعات قبل، موفق شد تا مرحله نهایی انتخاب هجدهمین شهردار پیش رود. وی برخلاف عباس آخوندی که به گفته خودش ترجیح می داد فعلا مصاحبه ای نکند، در گفت وگو با« اعتماد» شرکت کرد.

خیلی ها معتقدند در انتخابات اولیه، بیش از آنکه تخصص مورد نظر باشد، لابی و رایزنی گزینه ها با اعضای شورا موثر بوده است. شما چقدر برای قرار گرفتن در بین دو گزینه با اعضارایزنی کردید؟

به هر حال نمی توان رایزنی برخی از کاندیداها و احزاب و فراکسیون ها را برای انتخاب گزینه شهرداری انکار کرد. ولی درمورد خودم می توانم قاطعانه و صادقانه بگویم که انتخابم براساس تخصص و دانشم بوده است نه لابی های حزبی. چون من اصولا عضو هیچ حزب سیاسی خاصی نیستم.

یعنی در طول این مدت حتی پیشنهادی از سوی فراکسیون ها یا نمایندگان آنها در مورد انتخاب شدن تان مطرح نشد؟

چرا. به هر حال از سوی نمایندگان برخی از فراکسیون ها تماس هایی گرفته می شود که بیشتر جنبه دعوت برای حضور محکم تر در عرصه انتخابات و تشویق من داشت .

به نظرتان چند درصد از برنامه هایی که شما و دیگر نامزدها در صحن ارایه کردید را بتوان اجرایی کرد ؟

به نظرم قسمت هایی که قابلیت سرمایه گذاری بخش خصوصی را داشته باشد، می تواند اجرایی شود. فکر می کنم بدین ترتیب می توان بسیاری از پروژه های شهری که الان نیمه کاره رها شده را به اتمام رساند.

در شرایط بحرانی کنونی شهرداری تهران می تواند از پس مدیریت آن برآید ؟

این بحرانی است که همه با هم کمک کردند و آن را به وجود آوردند ! حالا هم همه باید کمک کنیم و با هم، این بحران را حل کنیم .

با توجه به اختلاف رای زیادتان با آخوندی، شانسی برای شهردار شدن خواهید داشت ؟

در دانشگاه استادی داشتیم به نام دکتراسدی لاری،تکه کلامی داشت و می گفت زندگی یعنی امید و حرکت. برای همین من میشه امیدوارم. در مورد انتخابات روز سه شنبه هم ناامید نیستم.