آرشیو چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۵۵
شهرستان ها
۷

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی: خراسان جنوبی دومین استان بیابانی کشور است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: این استان در اعتبارات بیابان زدایی مغفول مانده در حالی که دومین استان بیابانی کشور است.

علیرضا نصرآبادی، افزود: همچنین خشکسالی های چندین ساله سبب افزایش گرد و غبار و وقوع پدیده ریزگردها در استان شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی پنجمین استان درگیر با پدیده گرد و غبار است اما سهم آن از اعتبارات بسیار پایین است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی تاکید کرد: اگر نسبت به این موضوع بی توجهی شود بدون شک سال های آینده خوزستان دوم خواهیم شد.

وی بر مهار روان آب های سطحی نیز تاکید کرد و گفت: سالانه به طور متوسط 700 میلیون متر مکعب روان آب در استان مرزی خراسان جنوبی هدر می رود.

نصرآبادی تصریح کرد: خراسان جنوبی 19 سال است که با خشکسالی دست و پنجه نرم می کند لذا با کوچکترین بارندگی در مناطق مختلف شاهد سیل و سیلاب هستیم.

وی یکی از بهترین راه های کنترل روان آب های سطحی را اجرای طرح های آبخیزداری دانست و گفت: امسال از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای 25 طرح آبخیزداری بیش از 16 میلیارد تومان اعتبار به استان ابلاغ شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین با تفاهم نامه ای که سازمان جنگل ها و مراتع و استانداری خراسان جنوبی منعقد کردند هر دستگاه برای تامین 20 میلیارد تومان موافقت کردند که باید پیگیر جذب این اعتبار باشیم.

وی گفت: برخی طرح های آبخیزداری در استان در حال اجراست و در کمتر از 2 ماه گذشته بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.