آرشیو پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷، شماره ۳۲۹۲
جهان
۷

رویداد

توییت های انتقادی ترامپ درباره مکرون

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، دو روز پس از بازگشت از سفر پاریس با انتشار رشته توییت هایی علیه همتای فرانسوی خود گفت که مشکل امانوئل مکرون محبوبیت نداشتن در کشورش است و اتفاقا «ملی گراترین کشور» خود فرانسه است.

درخواست حوثی ها برای بازگشت به میز مذاکره

محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن خواستار بازگشت به میز مذاکره، تشکیل کمیته آشتی و رفتن پای صندوق های رای شد.

شکایت «سی ان ان» از کاخ سفید

شبکه خبری سی ان ان با شکایت از دولت ایالات متحده خواستار آن شد که اجازه کار جیم آکوستا، خبرنگار این شبکه، برای پوشش اخبار کاخ سفید به او بازگردانده شود. سی ان ان می گوید لغو اجازه کار خبرنگارش نقض ماده آزادی مطبوعات در قانون اساسی آمریکاست.

مذاکرات پمپئو و پادشاه اردن

هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، اعلام کرد: مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده و عبدالله دوم، پادشاه اردن، در واشنگتن دیدار و گفت وگو کردند.

تلاش ترکیه برای بهبود روابط با ایالات متحده

ترکیه تلاش دارد کنگره آمریکا را مجاب کند که قوانینی را که علیه آنکارا وضع شده، لغو کند. به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، سنای آمریکا خواستار توقف فروش جنگنده های اف-3 به ترکیه شده است.

حمایت مرکل از ارتش اروپا

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در پارلمان اروپا از ایده ایجاد یک ارتش اروپایی حمایت کرد؛ اما رئیس جمهوری آمریکا با چنین اقدامی به شدت مخالف است. به اعتقاد مرکل، یک ارتش مشترک اروپایی باعث خواهد شد که جنگ تازه ای در اروپا درنگیرد.