آرشیو پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷، شماره ۳۲۹۲
هنر
۱۰

خبر

«محسن دائی نبی» و سماع گرانش در گالری چهار

گروه هنر: گالری «چهار» این روزها نمایشگاهی انفرادی از آثار محسن دائی نبی (متولد 1352) برپا کرده که می توان آن را نمونه ای موفق از بازتولید مضامین عرفانی در نقاشی توصیف کرد. دائی نبی در این نمایشگاه 11 اثر نقاشیخط را که همگی آنها در سال جاری خلق شده اند، اغلب در فرم های آزاد و رهای سماع به تماشا گذاشته است. هرچند در پوستر نمایشگاه اشاره شده که این آثار نقاشیخط هستند، بااین حال دشوار است اگر بخواهیم آنها را در دسته بندی خاصی قرار دهیم. دائی نبی دراین باره می گوید: «عبارت ترکیبی نقاشیخط را از روی ناچاری و مسامحتا باید به کار برد؛ زیرا این عبارت نمی تواند جامع جمیع آثاری باشد که محصول ذوق آزمایی های هنرمندان این عرصه است؛ برای مثال عبارت «آشپزی» نیز این چنین است». نمایشگاه آثار نقاشیخط محسن دائی نبی با عنوان «بر مدار سماع» تا 28 آبان ماه از ساعت 16 تا 21 در نگارخانه چهار، واقع در شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، کوچه اشراقی، شماره 4 میزبان هنردوستان است.

پویش «کودکان بی کتاب» در باغ کتاب تهران

پویش «کودکان بی کتاب» روز جمعه، 25 آبان، ساعت چهار بعدازظهر در فروشگاه «دنیای ماه پیشونی» باغ کتاب تهران آغاز می شود. این پویش با همکاری و مشارکت دنیای ماه پیشونی و جمعیت امام علی(ع) به مدت یک هفته، از بیست و پنجم آبان تا یکم آذر در فروشگاه «دنیای ماه پیشونی» باغ کتاب تهران برگزار می شود. به گزارش روابط عمومی دنیای ماه پیشونی، هدف از این پویش ترویج کتاب خوانی در بین کودکان کار و تلاش برای تغییر در آینده این کودکان و تکمیل کتابخانه های خانه های جمعیت امام علی(ع) است. شهروندان محترم می توانند برای شرکت در این پویش با حضور در فروشگاه کتاب کودک ونوجوان باغ کتاب تهران با پرداخت نیمی از بهای هر کتاب برای کودکان کار، کتاب تهیه کنند و به آنها هدیه دهند.

گفتنی است آیین شروع این پویش روز جمعه، 25 آبان، در فروشگاه کتاب کودک باغ کتاب تهران و با حضور اصحاب فرهنگ و هنر و کودکان جمعیت امام علی(ع) برگزار می شود.