آرشیو دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۵۸
اخبار کشور
۳

برگزاری جشن میلاد نبی اکرم (ص) در حرم رضوی

همزمان با شب 17 ربیع الاول، جشن میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و فرزند بزرگوارش در حرم مطهر رضوی برگزار و صدای نقاره ها در بارگاه منور حضرت امام رضا(ع) طنین انداز شد.

به گزارش ایرنا، همه صحن و سرای آستان ملائک پاسبان رضوی غرق نور و سرور بود و زائران و مجاوران از گوشه و کنار شهر رهسپار این آستان مقدس شدند تا در شب میلاد به پابوسی ولی نعمت خود، حضرت امام رضا(ع) مشرف شوند.

زائران پس از اذان مغرب و عشا و شنیدن صدای سرور و جشن از نقاره خانه حرم مطهر رضوی، این عید سعید و وحدت بخش جهان اسلام را به یکدیگر تبریک گفتند.

به همین مناسبت ویژه برنامه شب میلاد رسول گرامی اسلام (ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی آغاز شد و ذاکران و مداحان خاندان عصمت و طهارت (ع) در مدح و منقبت رسول الله (ص) و فرزند بزرگوارش به مداحی و سرودخوانی پرداختند.

یکی از استادان حوزه علمیه قم در این مراسم با تبریک فرا رسیدن این عید خجسته گفت: پیامبراکرم(ص) در طول زندگانی پربرکت خویش، بسیاری از افراد را به وسیله حسن خلق‎، جذب و هدایت کردند و بسیاری از افراد عاشق رفتار آن حضرت شده و به دین اسلام گرویدند.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان افزود: اگر مومنی مدعی ایمان است ولی نسبت به حضرت محمد(ص) محبت ندارد، ایمانش ضعیف است.

وی با بیان اینکه صداقت در ایمان با محبت به رسول الله (ص) مشخص می ‎شود، اظهار داشت: در صدر اسلام برخی فقط با یک کلام پیامبر (ص) یا یک نگاه به رفتار آن حضرت عاشق و پیرو ایشان می ‎شدند.

وی گفت: رعایت و تبعیت از ادب نبوی و صلوات بلند از شاخصه‎های محبان پیامبر اسلام (ص) است و مومنان نباید از صلوات بلند غفلت کنند، زیرا یکی از مهم ترین آداب صلوات، بلند فرستادن آن است.