آرشیو دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۵۸
اخبار کشور
۱۱

زلزله 6/4 ریشتری کرمانشاه را لرزاند

زمین لرزه ای به قدرت 6/4 ریشتر استان کرمانشاه را لرزاند.

زلزله 6/4 ریشتری ساعت 20 و 7 دقیقه در عمق 7 کیلومتری زمین، سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند. مرکز زمین لرزه در 17 کیلومتری سرپل ذهاب، 18 کیلومتری قصرشیرین و 33 کیلومتری گیلانغرب گزارش شده است.

این زمین لرزه در مناطق غرب و شمال غرب کشور از جمله کرمانشاه، سنندج، همدان، ایلام، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل و گیلان احساس شده است.

مرکز لرزه نگاری آمریکا نیز از وقوع زلزله 6.3 ریشتری در پایتخت عراق و دیگر استان های این کشور خبر داده است.

ظهر دیروز زمین لرزه هایی به قدرت3 و3/2 ریشتر، «تازه آباد» و «سرپل ذهاب» را به لرزه درآورده بود. این زلزله ها در ساعت 16:19 و 17:16 و در عمق 10 و 12 کیلومتری زمین رخ داده بودند.

اعزام تیم های امداد و نجات

مطابق اعلام منابع محلی، خساراتی به مناطق مختلف روستایی در سرپل ذهاب و قصر شیرین وارد شده و موجب ریزش دیوار برخی منازل شده است. مقامات محلی از اعزام تیم های ارزیاب هلال احمر به مناطق زلزله زده خبر می دهند.

سرپرست اورژانس کشور از اعزام 6 تیم امدادی به مناطق زلزله زده خبر داد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز از استقرار هلال احمر، ارتش و سپاه در منطقه خبر داد و گفت: نیمی از برق سرپل ذهاب بر اثر زلزله قطع شده بود که با تلاش های صورت گرفته در حال حاضر برق منطقه وصل شده است. جمالی نیا فرماندار سرپل ذهاب با بیان اینکه درپی این زلزله برق شهرستان سرپل ذهاب قطع شده بود، تصریح کرد: مردم به دلیل ترس از زلزله منازل را ترک کرده و به خیابان ها آمدند.

علی مرادی رئیس مرکز لرزه نگاری گفت: زلزله به بزرگی 6/4 ریشتر و در عمق 7 کیلومتری و در جنوب کرمانشاه و در فاصله 17 کیلومتری سرپل ذهاب و 18 کیلومتری قصر شیرین اتفاق افتاده است.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه 4 پس لرزه بعد از زلزله رخداد که بزرگی یکی از این پس لرزه ها 5 ریشتر بوده است، افزود: احتمال تخریب برخی روستاهای کوچک به دلیل شدت زلزله وجود دارد.