آرشیو دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۵۸
شهرستان ها
۷

دادستان ساری خبر داد: حبس و جزای نقدی در انتظار شکارچیان غیرمجاز

ساری- خبرنگار کیهان: دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: در صورت شکار غیرمجاز حبس و جزای نقدی در انتظار شکارچیان غیرمجاز پرندگان در مازندران است.

سیدیونس حسینی عالمی گفت: دغدغه و برنامه دادگستری استان مازندران، جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز پرندگان و ترویج شکار مجاز است که در این راستا روش های برخورد با شکارچیان غیرمجاز ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: فقط شکاری که مورد تایید محیط زیست باشد، مجاز و قانونی است و بقیه شکارگاه ها و صیدگاه ها باید در سطح استان جمع آوری شود.

دبیر ستاد حفظ حقوق بیت المال دادگستری استان مازندران افزود: در همین راستا بیش از 500 تور غیرمجاز صید و شکار طی عملیاتی سراسری در هفته گذشته در سطح استان جمع آوری شد که این برنامه مستمر و ادامه دار خواهد بود.

حسینی عالمی تاکید کرد: مشکل ما در این خصوص فقط شکار پرندگان مهاجر نیست و شکار غیرمجاز باید در زیست گاه های سراسر استان جمع آوری و با این مسئله مقابله شود.

وی با بیان اینکه تاکنون در این رابطه برای چند نفر پرونده قضایی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: رسانه ها و ائمه جمعه و سایر مسئولان محلی و شهرستانی نیز باید برای مقابله با صید بی رویه پرندگان فرهنگ سازی کنند تا از انقراض بسیاری از پرندگان جلوگیری شود.