آرشیو دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۵۸
شهرستان ها
۷

فرودگاه قم به سرمایه گذار جدید واگذار می شود

معاون استاندار قم گفت: در حال مذاکره با دو سرمایه گذار برای واگذاری پروژه احداث فرودگاه هستیم.

به گزارش از روابط عمومی استانداری قم، محسن بهشتی در نشست با نمایندگان سرمایه گذاران پروژه فرودگاه قم اظهار داشت: مسئولان ارشد استان در این زمینه اتفاق نظر دارند.

وی با بیان اینکه قم نیازمند فرودگاه است افزود: وجود سه میلیون زائر و گردشگر خارجی و 20 میلیون زائر و گردشگر داخلی و واقع شدن در مرکز کشور و نیز وجود مرکزیت حوزه های علمیه هیچ گونه تردیدی برای احداث یک فرودگاه در قم باقی نمی گذارد. بهشتی با بیان اینکه در حال حاضر سایت پروژه فرودگاهی قم به دو بخش 300 هکتاری و 2650 هکتار تفکیک شده است، افزود: هرچند تعدادی از مجوزهای لازم برای احداث فرودگاه اخذ شده است، در حال حاضر پیگیر اخذ سایر مجوزات نیز هستیم تا پس از ورود سرمایه گذار به پروژه، با سرعت کارهای اجرایی نیمه تمام به اتمام برسد.

بهشتی با اشاره به مشکل معارضان پروژه فرودگاه قم ادامه داد: 150 هکتار از اراضی دولت را جهت تهاتر با معارضین مصوب کرده ایم که با این کار مشکل معارضین فرودگاه قم رفع خواهد شد.

معاون استاندار قم همچنین تخصیص500 میلیارد ریال از سوی سازمان برنامه وبودجه برای پروژه فرودگاه قم را موردتوجه قرار داد و گفت: پیشرفت های بسیار خوبی در زمینه فرودگاه صورت گرفته و وضعیت این پروژه بسیار امیدوارکننده است.

بهشتی از به سرمایه گذاری حدود 800 نفر از مردم در پروژه فرودگاه قم خبر داد.