آرشیو دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۵۸
شهرستان ها
۷

معاون اجرایی سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان خبر داد: اعزام تیم های پزشکی شهید رهنمون به مناطق محروم خوزستان

اهواز- خبرنگار کیهان: معاون اجرایی سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان خوزستان از اعزام تیم های پزشکی شهید رهنمون به مناطق محروم استان خبر داد.

میرعبدالرضا حاجتی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت آغاز هفته بسیج بیان داشت: یکی از برنامه های محوری بسیج در خوزستان که توسط بسیج جامعه پزشکی صورت می گیرد اعزام تیم های پزشکی شهید رهنمون متشکل از پرستار، پزشک متخصص و پزشک روانشناس به مناطق محروم است که تاکنون 15 هزار و 850 نفر ویزیت توسط این تیم ها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه 4 تیم پزشکی فوق تخصص نیز به صورت منظم به مناطق محروم اعزام می شوند افزود: تاکنون بیش از 2 هزار ویزیت توسط این تیم ها صورت و افرادی که نیازمند درمان هستند با هماهنگی سپاه به صورت رایگان در مرکز استان تحت درمان قرار گرفتند.

معاون اجرایی سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان خوزستان ادامه داد: 25 تیم پزشکی نیز به مساجد فرستاده شدند که تاکنون 5 هزار و 645 نفر را به صورت رایگان ویزیت و تیم های سرکشی به مدارس که شامل 15 تیم می شوند نیز 3 هزار و 675 نفر را ویزیت کرده اند.

حاجتی تاکید کرد: کار تیم های پزشکی جهادی محدود به این بازه زمانی نبوده و این تیم ها همواره در فواصل مشخص دوباره به نقاط محروم سرکشی می کنند.

معاون اجرایی سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان خوزستان پیرامون فعالیت های بسیج در حوزه محرومیت زدایی گفت: در این حوزه می توان به احداث 135 واحد خانه مورد نیاز مددجویان و همچنین احداث 3 پل در مناطق صعب العبور روستایی اشاره کرد.

حاجتی در ادامه افزود: همچنین 390 پروژه در دستور کارگروه های جهادی قرار دارد که این پروژه ها با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان از آورده های سراسری و با حضور بیش از 520 گروه جهادی در حال انجام است.