آرشیو دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۵۸
حوادث
۱۰

کاهش 24 درصدی تلفات گازگرفتگی در تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران از کاهش 24 درصدی تلفات گازگرفتگی در تهران نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

جلال ملکی به فارس گفت: امسال با رعایت ایمنی و توجه به اخطارها و هشدارها از سوی شهروندان شاهد کاهش 24 درصدی تلفات ناشی از استنشاق گاز منواکسید کربن نسبت به مدت مشابه در استان تهران بوده ایم.

ملکی خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش دما در روزهای آینده و افزایش باران و برف در شهر تهران باید وضعیت فیزیکی بخاری ها در منازل و کارگاه ها و ادارات بررسی شود. شیشه بخاری باید کاملا سالم باشد و اگر در بخشی از لوله ها شعله ای وجود ندارد قطعا گاز در حال انتشار است و این مشکل باید برطرف شود. باید از شلنگ های مخصوص بخاری استفاده شود و طول شلنگ با اسفنج آغشته به کف چک شود که نشتی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه استفاده از کلاهک های H برای خروج گازهای آلاینده توصیه می شود که تقریبا موجب انسداد گازها نمی شود، افزود: نباید از لوله های آکاردونی برای خروج گازهای آلاینده استفاده شود و این لوله ها مناسب برای هود آشپزخانه است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران با اشاره به اینکه در سال گذشته 800 نفر در کشور در اثر استنشاق گازهای منواکسید کربن جان خود را از دست داد ه اند گفت: توجه به این نکات توسط شهروندان می تواند در کاهش تلفات گازهای منواکسید کربن بسیار تاثیرگذار باشد.