آرشیو دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷، شماره ۳۲۹۵
روزنامه
۱۲

عکس روز

سحر طلوعی
ویتاکر؛ نگهبان جدید ترامپ

دونالد ترامپ، جف سشنز، وزیر دادگستری سابق، را برکنار کرد تا متیو ویتاکر را به جای او در این وزارتخانه به کار بگیرد. چرا؟ باز هم پای روس ها و پرونده ارتباط با آنها در میان است. جف سشنز با گروه تحقیقات مولر همکاری کرده و اطلاعات ارتباط ترامپ و روس ها و همچنین اسناد دخالت آنها در انتخابات آمریکا را در اختیار گروه تحقیق گذاشته بود. همین اتفاق باعث شد ترامپ از وزیر دادگستری اش بخواهد استعفا بدهد و برود. رئیس جمهور ایالات متحده درعوض کسی مثل متیو ویتاکر را به عنوان جانشین سشنز و وزیر دادگستری معرفی کرد؛ کسی که نه تنها به دخالت روسیه در انتخابات معتقد نیست که به وضوح گفته با گروه تحقیقات مولر همکاری هم نمی کند. نشریه ویک با این طرح جلد، جابه جایی در کابینه دولت ترامپ را به تصویر کشیده است؛ ویتاکر با سگ خشمگینش نقش محافظ و نگهبان کاخ سفید و ترامپ را برعهده گرفته است. ترامپ را هم در نمای دور و پشت یکی از درخت ها می توانید ببینید. ویک به بهترین و البته گزنده ترین شکل ممکن رئیس جمهور و وزیر دادگستری را نقد و توصیف کرده است.

غزه؛ بازگشت به اعتراضات

بعد از جشن و پایکوبی اهالی غزه به مناسبت استعفای وزیر دفاع اسرائیل و پایان موشک پرانی ها، اهالی این باریکه دوباره اعتراضات و راهپیمایی های بازگشت را کلید زده و علیه اسرائیلی ها شعار داده اند. این مردم به مناطق مرزی میان غزه و اسرائیل نزدیک شده و مثل همیشه با پرتاب سنگ اعتراضشان را نشان داده اند. اسرائیل تهدید کرده درصورتی که معترضان به مناطق مرزی نزدیک شوند، نظامیان اجازه دارند شلیک کنند.

اینجا کسی زنده نیست؟

عملیات امداد و جست وجو زیر خاکسترها و آوارهای به جامانده از آتش سوزی شهر پارادایز ایالت کالیفرنیا ادامه دارد. سگ های آموزش دیده امدادگر و جست وجو گر نقش مهمی در این عملیات دارند. آنها کفش های مخصوص به پا دارند تا در این عملیات آسیب نبینند و کارایی شان پایین نیاید. 71 نفر تاکنون جان خود را از دست داده اند، اما نکته قابل تامل ناپدیدشدن بیش از هزار نفر است. ترامپ برای رسیدگی بیشتر به موضوع به کالیفرنیا سفر می کند.