آرشیو دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷، شماره ۴۲۳۵
ورزش
۱۵
خبر

بازگشایی اولین پیست اسکی ایران در سال 97

پیست اسکی توچال به عنوان نخستین پیست اسکی در سال جدید، دیروز با حضور رییس فدراسیون اسکی، مسوولان مجموعه و استقبال 800 اسکی باز به صورت رسمی بازگشایی شد.

سیدمحمدرضا پرهیزکار مدیرعامل توچال در آیین افتتاح پیست اسکی توچال با ذکر اینکه امسال با بارش های انجام شده، پیست اسکی توچال زودتر از سال های قبل به بهره برداری رسیده است گفت: این پیست که یکی از مرتفع ترین پیست های اسکی دنیاست، امسال پس از بارش های اخیر برف در این مجموعه و بعد از تایید این پیست از سوی فدراسیون اسکی به عنوان اولین پیست اسکی در سال جدید بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه در راستای نوسازی خطوط و تلاش درراستای کم کردن صفوف طولانی انتظار برای سوار شدن مسافران و اسکی بازان احداث خط جدیدی به همت متخصصان داخلی در کنار خط قدیمی، در برنامه های این مجموعه قرار دارد گفت: همچنین تاکنون بیش از 30 درصد از کابین های قدیمی این مجموعه با کابین های تولید شده توسط متخصصان داخلی و با یک دهم قیمت، نوسازی شده است که با ادامه این رویه در آینده ای نزدیک، مابقی کابین ها نیز به همین شیوه نوسازی می شوند تا هم ایمنی خطوط برای اسکی بازان بالاتر رود و هم بتوانیم زمان انتظار در صفوف را تاحدودی ساماندهی بهتری کنیم.

مدیرعامل توچال همچنین با اشاره به قیمت بلیت های اسکی امسال این مجموعه گفت: تعرفه امسال بلیت رفت و برگشت تله کابین به ایستگاه 7 و هتل به همراه استفاده از امکانات پیست اسکی 98 هزار تومان است. وی تصریح کرد: در مجموعه توچال از سال 93 افزایش تعرفه نداشته ایم اما امسال به دلیل تورم ناچار شدیم 12 تا 15 درصد تعرفه های خدمات را افزایش دهیم.

همچنین در این مراسم سیدعبدی افتخاری رییس فدراسیون اسکی با تاکید بر اینکه پیست توچال تمامی شرایط لازم برای بهره برداری را دارد گفت: این پیست یکی از پیست های خوب کشور است و امسال هم مانند سال های قبل پیش بینی شده که چندین مسابقه داخلی و بین المللی در آن برگزار شود. وی همچنین خبر از برپایی اردوی تیم های ملی اسکی آلپاین مردان و بانوان، همزمان با افتتاح پیست این مجموعه در توچال داد.