آرشیو پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷، شماره ۳۲۹۸
حوادث
۱۱

پایان 1850 روز فرار متهم به قتل

شرق: مردی که پس از ارتکاب جنایت از تهران متواری شد و بیش از هزار و 850 روز در شهرستان های مختلف کشور در حال فرار بود، عاقبت به دام افتاد. چهارم مهر 1392 وقوع درگیری منجر به جنایت میان سرنشینان دو موتورسیکلت به کلانتری 121 سلیمانیه اعلام شد.

با تایید خبر اولیه مبنی بر وقوع جنایت، پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمد» تشکیل شد و برای ادامه رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. کارآگاهان در تحقیقات پلیسی و میدانی، اطلاع پیدا کردند درگیری اولیه از داخل یک قهوه خانه آغاز شد و با کشیده شدن درگیری به خارج از قهوه خانه، شدت بیشتری پیدا کرد و در ادامه چهار سرنشین دو دستگاه موتورسیکلت در خیابان لرستان با یکدیگر دعوا کردند و در جریان آن، یکی از آنها مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد.

کارآگاهان در ادامه رسیدگی به پرونده با شناسایی افراد حاضر در درگیری، ضمن هماهنگی با بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 27 تهران اقدام به دستگیری آنها به اتهام مشارکت در نزاع و درگیری منجر به جنایت کردند و در تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی عامل جنایت به نام عبدالله (27 ساله) شدند. با شناسایی محل سکونت عبدالله، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند او پس از ارتکاب جنایت از محل سکونتش متواری شده است.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپورگودرزی، معاون مبارزه با جرائم جنایی تهران، با اشاره به بیش از هزار و 850 روز فرار متهم عنوان کرد: متهم پس از ارتکاب جنایت بلافاصله از تهران متواری شده و در شهرستان های مختلف کشور و به صورت بلامکان و بعضا با هویت های دروغین زندگی می کرد، اما در نهایت کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که متهم از حدود یک ماه پیش مجددا به تهران مراجعت کرده و در خانه ای استیجاری در محدوده بزرگراه محلاتی مخفی شده است. با شناسایی دقیق مخفیگاه متهم، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به این محل مراجعه کردند و با اطمینان از حضور متهم در مخفیگاهش، او را در ساعت یک بامداد دیروز دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

سرهنگ گودرزی افزود: با اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر شده و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.