آرشیو دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷، شماره ۶۹۳۸
صفحه اول
۱
یادداشت

زیبایی های انتخابات

دکتر محمد سلطانی فر (معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد)

چالش های به وجود آمده در فضای انتخابات اخیر نماینده مدیران مسئول رسانه ها، در هیات نظارت بر مطبوعات زیبایی های بسیاری در پی داشت.

1- جدا از اینکه چه کسی به عنوان نماینده مدیران مسئول در انتخابات پیروز میدان شود و اینکه آیا یک نفر نماینده از مطبوعات تا چه میزان قادر خواهد بود در میان 6 عضو دیگر هیات نظارت تاثیرگذار باشد، این انتخابات نشان داد که رسانه ها نسبت به تحولات پیرامون خود بی تفاوت نیستند و قادر خواهند بود صحنه گردان یک انتخابات قوی و پرشور باشند.

2- شاید برای اولین بار طی چند دوره اخیر بود که رقابت نامزدهای انتخابات جدی شد و تقابل بین چند دیدگاه شکل گرفت و همین رقابت باعث شد تا کاستی های بخشنامه ها، دستورالعمل ها و آیین نامه های انتخابات آشکار شود و قطعا دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات و معاونت مطبوعاتی می بایست نسبت به رفع این ابهامات و کاستی ها اقدام عملی کنند.

3- برای بنده به عنوان معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی، این شور و هیجان بسیار زیبا و جذاب بود. حضور شمار قابل توجه مدیران مسئول مطبوعات و دیگر رسانه ها و فعالیت های تبلیغی آنها در شبکه های مجازی، گروه ها و کانال های پیام رسان موبایلی نه تنها عامل نگرانی نبود بلکه می تواند راه و مسیر آینده را هموارتر سازد و به این نکته رهنمون شود که اگر به این خواسته های مطرح شده در پیام ها توجه لازم مبذول شود می توان در دوره های بعدی به مسیر دموکراتیک تر شدن این انتخابات امیدوار بود.

4- این انتخابات به اتمام رسید ولی تازه وظیفه دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات و معاونت مطبوعاتی برای توجه به خواسته های مشروع مدیران محترم رسانه ها شروع شده و باید این خواسته ها و هشدارها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

5- به پیروز این انتخابات تبریک عرض می کنم و از اینکه با صبر و تحمل همه مدیران مسئول رسانه ها در طول این هفته ها توانستند جریان انتخابات را گرم نگه دارند تشکر می کنم و اعلام می کنم زیبایی های این انتخابات بیش از اخبار غلط (fake news)، اتهام زنی و شبهات بود هرچند که متاسفانه در مواردی نیز با زشتی هایی همراه شد که شاید این نیز بخشی از روند توسعه یافتگی در مسیر رسیدن به انتخاباتی کامل تر و سالم تر است.