آرشیو دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷، شماره ۶۹۳۸
جهان
۲۲

مدارک فساد مالی نتانیاهو و همسرش به دادستانی رسید

گروه جهان/ پلیس رژیم صهیونیستی خبر داد، مدارک کافی علیه بنیامین نتانیاهو و همسرش در سومین پرونده فساد مالی و رشوه نخست وزیر این رژیم، موسوم به پرونده «4 هزار» به دست آورده است.

به گزارش سایت شبکه خبری «الجزیره»، مقامات پلیس اسرائیل در بیانیه ای اعلام کردند، نتایج تحقیقات آنها نشان می دهد نخست وزیر و همسرش در پرونده موسوم به «4 هزار» که به یک گروه تله کام با عنوان «بزق» اختصاص دارد، متهم هستند. پلیس رژیم صهیونیستی که مدارک موجود را به دادستانی این رژیم تحویل داده از این نهاد قضایی درخواست کرده، علیه نخست وزیر اعلام جرم کند.

بنابر این گزارش نتانیاهو در بیانیه ای این اتهامات را رد کرد و آنها را ساختگی خواند و گفت که آنچه پلیس انجام داده و توصیه های آن به دادستانی، برای وی چیز جدیدی نیست و پیش از بازجویی ها هم برای وی این مسائل فاش شده بود. او سپس توصیه های پلیس را فاقد وجاهت قانونی دانست و گفت: اطمینان دارم که مقامات دادستانی پس از بررسی تمامی امور، به این نتیجه می رسند که چیزی نبوده است زیرا در واقع چیزی وجود ندارد.

با این حال پلیس رژیم صهیونیستی می گوید، مدارک موجود نشان می دهد، نتانیاهو میلیون ها دلار تسهیلات مالی به مالک شرکت «بزق» پرداخت کرده تا در مقابل این شرکت تضمین دهد از وی و خانواده اش از طریق پایگاه خبری «والا» حمایت کند.

اگر این اتهامات اثبات شود، نتانیاهو با بزرگترین چالش خود در دوره کاری اش مواجه می شود و حیات سیاسی وی که تاکنون 4 دوره نخست وزیر رژیم صهیونیستی بوده است، به خطر می افتد. طرح این اتهامات در شرایطی است که دولت نتانیاهو درایام سختی به سر می برد و چندی پیش نیز بعد از استعفای اویگدور لیبرمن، وزیر جنگ این رژیم، در معرض فروپاشی و برگزاری انتخابات مجدد قرار داشت.

نخست وزیر اسرائیل در چهار پرونده فساد مالی موسوم به هزار، دو هزار، سه هزار و چهار هزار متهم است و در ماه های گذشته به همراه همسرش بارها مورد بازجویی قرار گرفته است.