آرشیو دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷، شماره ۶۹۳۸
جهان
۲۲

خاورمیانه

جریان های چپگرای تونس درصدد انحلال جنبش النهضه

علی کلثوم، وکیل مدافع شکری بلعید و محمد البراهمی، دو مخالف چپگرای تونسی که سال 2013 ترور شدند، اعلام کرد، با هدف انحلال جنبش النهضه به اتهام ارتباطش با تروریسم علیه این جنبش اقامه دعوی می کنند. به گزارش ایسنا به نقل از سایت ارم نیوز، وی افزود: طرح این شکایت با استناد به بند هفت قانون مبارزه با تروریسم که طبق آن امکان انحلال هر حزب یا جمعیتی به دلیل ارتباطش با تروریسم وجود دارد، انجام می شود. سمیر دیلو، نماینده جنبش النهضه در واکنش به این صحبت ها گفت: ما از آنچه هیات دفاعی اعلام کرده، نگران نیستیم و اینها نشانه دیگری از این است که این اقدامات تنها ویترین یک طرح سیاسی برای پیروزی در رقابت سیاسی با حذف حریف است.

عربستان برای نخستین بار مراسم عشای ربانی برگزار کرد

الانبا مرقس، اسقف کلیسای «شبرا الخیمه» قاهره فاش کرد در جریان سفرش به عربستان، اولین آیین عشای ربانی مسیحیان این کشور را در ریاض و با حضور ده ها قبطی برگزار کرد. البته کلیسای مصر و مسیحیان عربستان تا لحظه تنظیم خبر به صورت رسمی برگزاری این آیین در عربستان را تایید نکرده بودند.

الانبا مرقس که از اسقف های ارشد کلیسای مصر است و تاکنون چند بار به عربستان سفر کرده، در گفت و گو با روزنامه اخبار الیوم افزود: سفرم به عربستان که در پی دعوت دفتر پادشاهی این کشور انجام شد، برای دیدار با قبطی های ساکن در عربستان بود. وی ساخت کلیسا در خاک عربستان را تکذیب کرد. عربستان کشور دوم قبطی ها به حساب می آید.