آرشیو دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷، شماره ۶۹۳۸
ایران زمین
۲۰

نیشکر هفت تپه بزودی آغاز به کار می کند

گروه ایران زمین/ با توجه به پیگیری های انجام گرفته در بحث حل مشکلات کارخانه نیشکر هفت تپه، ظرف 10 روز آینده کار اورهال این کارخانه به اتمام می رسد و فعالیت خود را از سر می گیرد.

«عدنان غزی»، فرماندار شوش با بیان اینکه حدود 95 درصد از اورهال کارخانه نیشکر انجام شده است، گفت: با توجه به معرفی مدیرعامل جدید این کارخانه، امیدواریم با تغییرات ایجاد شده و برنامه هایی که مدیرعامل جدید کارخانه برای فعالیت داده است، شاهد حل مشکلات کارخانه نیشکر هفت تپه باشیم.

فرماندار شوش با اشاره به بحث حقوق کارگران نیشکر هفت تپه تصریح کرد: تاکنون 2 ماه از حقوق معوق این کارگران به آنها پرداخت شده و بحث بیمه کارگران نیز حل شده است. به محض اینکه کار در کارخانه آغاز شود، ظرف مدت 2 تا سه هفته آینده نیز باقی مانده از مطالبات کارگران پرداخت می شود.

وی، در خصوص بحث اورهال کارخانه عنوان کرد: حدود 13 میلیارد تومان هزینه این عملیات شده و تاکنون حدود 95 درصد کارخانه نوسازی و بازسازی شده است. 5 درصد باقی مانده از کارهایی که باید در بحث اورهال کارخانه انجام گیرد، به حدود یک میلیارد تومان نیاز داشته که تامین اعتبار شده و کار رو به اتمام است. با توجه به اینکه بیشتر سیستم های کارخانه نوسازی و اورهال شده اند و درصد کمی از کارخانه نیاز به نوسازی دارد، امیدواریم ظرف مدت 10 روز آینده کار اورهال کارخانه به اتمام برسد و بتوان کار را با تمام توان در کارخانه نیشکر هفت تپه آغاز کرد.

«سیدنور محمدپور»، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان نیز گفت: ظرف یک ماه آینده مشکلات کارگری از جمله طبقه بندی مشاغل، بیمه، انتخابات شورای اسلامی کار و دیگر مسائل و مشکلات نیشکر هفت تپه از جمله قرارداد کارکنان و کارگران، حق بن، حق لباس، حق غذا و تشویقی، تنبیه و تشکیل کمیته انضباطی پیگیری و به سرانجام خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه تمام مشاغل شرکت نیشکر هفت تپه سخت و زیان آور محسوب می شوند، گفت: برای رفع مشکلات کارگران هفت تپه از هیچ تلاشی دریغ نمی شود.