آرشیو شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷، شماره ۳۲۹۹
دیپلماسی
۱۵

رویداد

5 مرزبان ربوده شده بازگشتند

تسنیم: روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای از آزادی و بازگشت پنج نفر از مرزبانان ربوده شده از سوی گروهک تروریستی در میرجاوه به کشور خبر داد.

روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد: در پی تلاش های به عمل آمده و رایزنی و تعامل با طرف پاکستانی به منظور آزادسازی مرزبانان و بسیجیان بومی ربوده شده از سوی گروهک جیش الظلم در میرجاوه، پنج نفر از آنان به نام های زبیر ریگی، سعید نوتی زهی، رسول گمشادزهی، محمد معتمدی و مهرداد آبار آزاد چهارشنبه 30 آبان به کشور بازگشتند.

در این اطلاعیه با تاکید بر ادامه تلاش ها و رایزنی ها برای آزادی سایر مرزبانان ربوده شده و بازگشت آنان به میهن عزیز اسلامی، از همکاری دستگاه های ذی ربط و نیز صبر و شکیبایی خانواده های محترم مرزبانان عزیز کشورمان قدردانی شده است.

گفتنی است 24 مهر، درپی خیانت عوامل نفوذی، 12 نفر از مرزبانان و بسیجیان بومی در نقطه صفر مرزی در جنوب شرق کشور ربوده شدند.

محکومیت حوادث تروریستی اخیر پاکستان از سوی ایران

ایسنا: ایران حوادث تروریستی اخیر در پاکستان را محکوم کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه در پیامی با ابراز تاسف عمیق از وقوع حوادث تروریستی در پاکستان، انفجار بمب در بازاری در شمال غرب این کشور را که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر از مردم بی گناه و عادی شده است، محکوم و با دولت و ملت پاکستان و خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد.

بهرام قاسمی همچنین ضمن محکومیت تلاش برای حمله انتحاری به سرکنسولگری چین در کراچی پاکستان، از اینکه این حمله با هوشیاری نیروهای امنیتی و پلیس کراچی ناکام ماند و اعضای این سرکنسولگری در سلامت کامل قرار دارند، ابراز خرسندی کرد و یک بار دیگر بر لزوم تلاش جدی و دسته جمعی همه کشورها در مبارزه با پدیده شوم تروریسم و اقدامات ضدبشری گروه های تروریستی تاکید کرد.