آرشیو سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷، شماره ۶۹۳۹
ایران زمین
۲۰

واحدهای فرسوده لرستان وام بهسازی می گیرند

2 هزار و 300 واحد مسکونی لرستان در راستای بازآفرینی بافت فرسوده شهری، تسهیلات بهسازی دریافت می کنند.

به گزارش ایرنا، «حسن احمدی»، معاون عمرانی و بهسازی شهری وزارت راه و شهرسازی در نشست ستاد بازآفرینی شهری بروجرد افزود: این تسهیلات برای بازآفرینی بافت های فرسوده، مناطق حاشیه ای و سکونتگاه های غیررسمی پرداخت می شود.

وی تاکید کرد: مردم باید در جریان چگونگی پرداخت این تسهیلات قرار گیرند و اطلاع رسانی لازم در این خصوص با برنامه ریزی انجام شود. پرداخت تسهیلات از سوی بانک های عامل هم بزودی مشخص می شود و روند اعطای این مبالغ آغاز خواهد شد. در این راستا، 460 میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود 9 درصد پرداخت می شود تا بافت های فرسوده شهری در لرستان احیا و نوسازی شوند. وی با اشاره به اینکه 430 میلیارد ریال برای خدمات زیربنایی و رو بنایی محله های هدف لرستان اختصاص داده شده، گفت: 17 محله در این استان برای بازآفرینی بافت شهری انتخاب شده است.

وی تاکید کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده به محلاتی تعلق می گیرد که مصوبه ستاد بازآفرینی شهری داشته باشند.

معاون عمرانی و بهسازی شهری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه 5 محله در بروجرد برای بازآفرینی بافت شهری در نظر گرفته شده، گفت: شهرداری ها نقش موثری در احیای بافت های فرسوده و سکونت های غیررسمی و حاشیه ای دارند.

احمدی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی ستاد بازآفرینی شهری تکمیل و اتمام طرح های ناتمام است، ادامه داد: تعریف کارهای جدید در ستاد بازآفرینی شهری با اقدام مشترک دستگاه های مربوطه انجام می شود.