آرشیو شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷، شماره ۶۹۴۲
سیاسی
۲

اخبار

مراسم سالگرد سقوط هواپیمای خبرنگاران

روز گذشته 13 سال پس از سقوط هواپیمای باربری حامل خبرنگاران در تهران، مراسم بزرگداشت این خبرنگاران با حضور خانواده های آنان در بهشت زهرا(س) برگزار شد. به گزارش ایسنا، علاوه بر خانواده ها، حجت الاسلام موسوی مقدم قائم مقام رئیس صداوسیما، حجت الاسلام حسین صنعت پور امیری رئیس اداره عقیدتی سیاسی ارتش، امیر شاهین تقی خانی معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش و سعید خال مدیر سازمان بهشت زهرا(س) از جمله حاضران در این مراسم بودند.

مزار شهدای رسانه در سه ردیف در قطعه 50 بهشت زهرا قرار دارد. پانزده آذر ماه سیزده سال پیش، یک فروند هواپیمای نظامی C130 با 94 سرنشین و خدمه که عمده آن ها را خبرنگاران رسانه های گروهی تشکیل می داد، در شهرک مسکونی «توحید» واقع در حوالی سه راه آذری، دچار سانحه شد که طی آن 116 نفر جان خود را از دست دادند و اغلب آنها را خبرنگاران و عکاسانی تشکیل می دادند که برای ماموریت از سوی رسانه هایشان سوار بر ارابه مرگ شده بودند.

ترامپ: کمتر کشوری تاکنون مانند ایران تحریم شده است

رئیس جمهوری امریکا برجام را توافقی بسیار وحشتناک خواند و گفت واشنگتن طوری ایران را تحریم کرده که تاکنون کمتر کشوری این طور تحریم شده است. ترامپ که در کاخ سفید در مراسم جشن یهودی «حنوکا» صحبت می کرد، گفت: «ما از توافق وحشتناک با ایران خارج شدیم. این توافقی وحشتناک بود؛ هرگز نباید شکل می گرفت.» به گزارش فارس، او افزود: «ما ایران را طوری تحریم کردیم که فکر می کنم کمتر کشوری تا حالا این طور تحریم شده. هرگز نباید اجازه بدهیم که ایران به سلاح هسته ای یا بمب هسته ای دست پیدا کند.»

ترامپ ادامه داد: «نباید به حامی پیشتاز تروریسم که دائم مرگ بر امریکا می گوید و اسرائیل را به نابودی تهدید می کند و فریاد مرگ بر امریکا سر می دهد، اجازه بدهیم مرگبارترین سلاح روی زمین را در اختیار داشته باشد. اجازه نمی دهیم چنین چیزی رخ دهد.»