آرشیو یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۷۵
اخبار کشور
۱۱

واعظی در دیدار اردوغان: توسعه روابط و همکاری های ایران و ترکیه به نفع دو ملت و منطقه است

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: توسعه روابط و همکاری های ایران و ترکیه به نفع دو ملت و منطقه است.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور عصر جمعه در جریان سفر به ترکیه، با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از دیدارها و رایزنی های خود با مسئولان عالی رتبه ترکیه و توافقات انجام شده برای سفر آتی روحانی به این کشور و برگزاری پنجمین نشست شورایعالی همکاری های راهبردی ایران و ترکیه، افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده توسعه همه جانبه روابط و همکاری ها با ترکیه به عنوان کشوری همسایه، دوست و برادر است.واعظی خاطرنشان کرد: توسعه روابط و همکاری های ایران و ترکیه به نفع دو ملت و منطقه است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روند روابط و تلاش مسئولان دو کشور در راستای اجرای توافقات و برنامه های مشترک در بخش های مختلف، سفر آتی روحانی به ترکیه و برگزاری پنجمین نشست شورایعالی همکاری های راهبردی ایران و ترکیه را فرصتی مغتنم برای توسعه و تحکیم مناسبات تهران-آنکارا عنوان کرد.

واعظی همچنین با وزرای تجارت و دارایی ترکیه نیز دیدار کرد. طرفین با ابراز علاقه مندی به گسترش روابط اقتصادی دو کشور، همکاری های دو طرفه را در توسعه مناسبات ایران و ترکیه راهبردی دانستند.

به گزارش مهر،حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات روز جمعه در سفر به جمهوری آذربایجان با الهام علی اف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.علی اف در این دیدار با اشاره به اینکه روابط جمهوری آذربایجان و ایران با موفقیت توسعه می یابد گفت: مناسبات دو کشور در حال حاضر نیز در سطح بالا قرار دارد.رئیس جمهور آذربایجان یادآور شد: اسناد دو جانبه امضا شده میان جمهوری آذربایجان و ایران با موفقیت اجرا می شود.